روسیه: زمان ختم جنگ در سوریه فرا رسیده است

نماینده دایمی روسیه درسازمان ملل ضمن اظهار خوشی از اوضاع سوریه اعلام کرد انجام جنگ سال های متمادی در این کشور نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گنادی گاتیلوف نماینده دایم کشور روسیه در سازمان ملل متحد طی گفتگو با رسانه ها گفت به پایان جنگ در سوریه نزدیک شده ایم و پس از ایجاد کمیته قانون اساسی زمینه  برای راه حل های مناسب در این کشور مساعد شده است.

گاتیلوف علاوه کرد مسکو باور مند است که بهترین راه حل برای اوضاع ادلب سوریه مذاکره است و از مشارکت تمامی معارضان دولت سوریه در این مذاکرات حمایت میکنیم.

او ضمن این گفته ها به حضو ایران در سوریه اشاره نموده افزود که نیروهای ایرانی در مناطق مختلف  کشور سوریه قانونی و بنا بر درخواست دولت این کشورحضور دارند.

نماینده کشور روسیه در سازمان ملل ادامه داد یک میلیون و ۷۰۰ آواره سوری از کشور های ترکیه، لبنان، اردن و آلمان میخواهند با رضایت کامل به کشور شان بازگردند  و دولت سوریه امنیت و سلامت تمام آواره گان کشورش را تامین و تضمین می کند و از تمام شهروندان خود میخواهد دوباره به کشور باز گردند.

این در حالی است که سوریه پس از سال ها جنگ و درگیری های متمادی به سوی آرامی در حرکت  است و بیشتر نقاط این کشور از وجود تروریستان پاکسازی شده است ومردمش آماده اند ازآمدن صلح و ثبات دایمی در سوریه با آغوش باز استقبال کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *