روسیه دستور رفع تحریم های بانکی علیه ایران را صادر کرد

IMG16264119سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته است که پوتین رئیس جمهور کشورش دستور لغو تحریم های بانکی علیه ایران را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزرای خارجه ایران و روسیه در حاشیه نخستین اجلاس سه جانبه وزرای خارجه «ایران، روسیه و آذربایجان» در باکو دیدار کردند.

لاورف ضمن تاکید مجدد بر حمایت کشورش از عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای گفت: رئیس‌جمهور روسیه دستور رفع تحریم‌های بانکی علیه ایران را صادر کرده است.

وی حمایت کشورش از عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای، موافقت روسیه با فاینانس نیروگاه بندرعباس و برقی کردن خط آهن اینچه‌برون گرمسار را نیز اعلام کرد.

وزرای امور خارجه ایران و روسیه در این دیدار در باره همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی کردند.

محمد جواد ظریف با اشاره به روابط رو به گسترش ایران و روسیه، بر ضرورت افزایش همکاری‌های بانکی و کنسولی برای تسهیل همکاری‌ها تاکید نمود.

وی با بیان اینکه در زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی و کاهش تعرفه‌ها و تسهیل مقررات گمرگی پیشرفت‌هایی حاصل شده است، تصریح کرد: توافق ۲ کشور در خصوص اجرای کریدور سبز گمرکی حائز اهمیت است، اما هنوز حوزه‌های زیادی برای گسترش همکاری‌ها وجود دارد.

Author

About Author