روسیه درباره عواقب کشته شدن “ملا اختر منصور” هشدار داد

منصورماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نسبت به عواقب کشته شدن “ملا اختر محمد منصور” رهبر پیشین طالبان برای ثبات افغانستان هشدار داده و گفته است که قتل این فرد منجر به تندرو تر شدن گروه طالبان می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که متاسفانه قتل ملا اختر منصور بر اثر حمله هوا هواپیمای بدون سرنشین امریکا در منطقه مرزی افغانستان منجر به افزایش نفوذ نیروهای تندرو در صفوف طالبان می شود.

زاخارووا تصریح کرد: بر اساس ارزیابی ما کشته شدن رهبر طالبان موجب وخامت اوضاع امنیتی افغانستان می شود و دورنمای آغاز روند مذاکرات میان کابل و گروه طالبان را مبهم تر می کند.

وی افزود: حمله تروریستی اخیر در کابل توسط جنگجویان طالبان که بر اثر آن دست کم ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند این واقعیت را تایید می کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه با اعلام حمایت کشورش از روند سازش ملی در افغانستان گفت: بر این باوریم که مخالفان مسلح دولت افغانستان از خشونت صرف نظر کرده و ارتباط با گروه های تروریستی در وهله اول داعش و القاعده را قطع می کنند.

وی همچنین از رویکرد امریکا در مورد افغانستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم که امریکا بر اساس سناریوی تکرار شده در گذشته توسط این کشور ابتدا با یک گروه مذاکره می کند و سپس افراد مذاکره کننده را به قتل می رساند.

Author

About Author