روسیه اولین محموله از بالگردهایش به عراق تحویل داد

وزارت دفاع عراق اعلام کرده است که این کشور اولین محموله از بالگردهای نظامی پیشرفته روسی نوع MI-35 را تز مسگو تحویل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، ارتش عراق اعلام کرد اولین محموله از بالگردهای نظامی MI-35 روسیه را دریافت کرده و از این بالگردها برای مقابله با تروریسم استفاده خواهد کرد.

در بیانیه وزارت دفاع عراق تاکید شده که این بالگردها چند منظوره بوده که از جمله بالگردهای پیشرفته به شمار می‌آید که برای تقویت نیروهای زمینی و فرماندهی عملیات به کار می‌رود و دارای توانایی مقابله با اهداف ثابت و متحرک به صورت شبانه‌روزی و در تمامی شرایط آب‌وهوایی است.

وزارت دفاع عراق تاکید کرده که مجموعه نخست از بالگردهای روسی باعث افزایش قدرت و توانایی نظامی عراق شده و به نتایجی مثبت برای مقابله با تروریست‌ها منتهی می‌شود.

مسکو سال گذشته از امضای قرارداد تسلیحاتی با عراق با مبلغ ۴.۳ میلیارد دالر در جریان سفر نوری المالکی به مسکو خبر داد که این قرارداد شامل جنگنده‌ها و تسلیحات نظامی است.

عراق در تلاش برای بازسازی نیروی هوایی خود است که در جریان سرنگونی نظام صدام حسین به شدت آسیب دید.

پیشتر یکی از مقامات امریکایی به سی‌ان‌ان گفته بود که واشنگتن تلاش دارد در ماه میزان سال آینده جنگنده‌های اف-۱۶ را به بغداد تحویل دهد.

از سوی هم نوری المالکی، نخست وزیر عراق ماه قبل نیز اعلام کرد که چهار فروند بالگرد جنگنده ام.آی-۳۵ روسیه با هدف محافظت از مرز عراق و مقابله با تروریست ها در بندر « ام قصر » عراق تحویل گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *