روسیه : اقدام ترامپ در مورد بیت المقدس از جمع اشتباهات زنجیره‌ای است

مقامات روسیه با انتقاد از این تصمیم ترامپ در مورد بیت المقدس، آن را ناسنجیده و دور از عقلانیت می دانند که امنیت خاورمیانه را به خطر می اندازد.

نستانتین کاساچیف رئیس کمیسیون بین الملل شورای فدراسیون روسیه در مورد اقدام ترامپ اعلام کرد: تصمیم بسیار بی موقع دونالد ترامپ درخصوص برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل احتمالاً بمب جدیدی است و منطقه را در ورطه مناقشه جدید قرار می دهد.

روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو به نقل از کاساچف نوشته است که : اقدام ترامپ بطور گستاخانه اصل حل و فصل دو دولت و قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و تعهدات آمریکا را نقض می کند.

ولادیمیر جباروف معاون رئیس کمیسیون بین الملل شورای فدراسیون روسیه با انتقاد از اقدام ضدفلسطینی ترامپ گفت: فلسطین همیشه شرق قدس را پایتخت خود محسوب کرده است.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه، نسبت به اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به این شهر ابراز نگرانی کردند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان هشدار دادند که این اقدام آمریکا می تواند دورنمای روند صلح خاورمیانه را تیره کند.

همچنان مقام های روسیه تصمیم ترامپ درباره قدس را حلقه ای از زنجیره اشتباهات رئیس جمهوری آمریکا همچون مساله کره شمالی و برجام می دانند و معتقدند که این گونه اشتباهات راهبردی در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

این واکنش‌های از در حالی ابراز می‌شود که مفتی‌های عربستان در مورد بیت المقدس، تاریخ آن و همچنان اقدام ترامپ خاموشی اختیار کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *