روسیه: آمریکا دیگر به برکناری بشار اسد اصرار ندارد

حضور نیروهای روسیه، راه حل مشکل جولانمعاون وزارت خارجه روسیه با اعلام اینکه آمریکا برای برکناری بشار اسد به عنوان پیش شرط مذاکرات اصرار ندارد، مواضع ترکیه را در نشست اخیر طرف های سوری در ژنو، غیرسازنده خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گنادی گاتیلوف معاون وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه روسی ایزوستیا که امروز سه شنبه (۲۱ ثور) منتشر شد، گفت: موضع ترکیه بر تصمیم گیری تشکل موسوم به «کمیته عالی مذاکرات» (گروه تحت نفوذ ریاض) در ترک مذاکرات ژنو تاثیر مستقیم داشت.

وی افزود: تاسف بار است که بازیگران خارجی بویژه کشور مهمی مانند ترکیه به ایفای نقش غیرسازنده در روند حل مسائل سوریه ادامه می دهند.

گاتیلوف با تاکید بر اینکه مسکو از ترک مذاکرات ژنو توسط گروه ضد سوری تحت حمایت ریاض ناراضی است، اظهار کرد: این اقدام غیرسازنده برای ناکام گذاشتن مذاکرات حل بحران سوریه انجام گرفت که روسیه این تصمیم را محکوم می کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در موضع آمریکا برای برکناری بشار اسد از قدرت تغییراتی رخ داده است، افزود: واشنگتن اکنون تلاش می کند موافقت روسیه را برای توافق به منظور پایان مسئولیت رییس جمهوری سوریه در خاتمه روند مذاکرات جلب کند.

گاتیلوف اظهار کرد: با وجود این مسائل، پیشرفت هایی در موضع طرف آمریکایی دیده می شود و اگر پیش از این پافشاری می کردند که لزوم آغاز مذاکرات کناره گیری بشار اسد است، اکنون از آن به عنوان پیش شرط گفت وگوها یاد نمی کنند.

گروه کشورهای غربی عربی ضد سوری به پیشگامی آمریکا و عربستان از پنج سال پیش با جذب و استخدام تروریست های افراطی و تندرو از کشورهای مختلف جهان حتی آمریکا و اروپا، گروه هایی مانند داعش، جبهه النصره، احرارالشام وجیش الاسلام را راه اندازی و تقویت کردند.

این کشورها تروریست ها را با هدف سرنگونی حکومت سوریه این کشور گسیل گردند و پس از ناکامی در اجرای این سناریو مجبور به پذیرش خواسته روسیه و ایران برای از سرگیری مذاکرات طرف های سوری شدند.

Author

About Author