روسیه: آمریکا تروریست‌های باقیمانده در سوریه را آموزش نظامی می‌دهد

دولت روسیه از پرورش و آموزش دهی تروریست های باقیمانده در سوریه توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس در سوریه روز شنبه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا در حال آموزش تروریست‌های باقیمانده داعش در سوریه است.

مسئولان این مرکز به نقل از ساکنان محلی اعلام کردند ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا از اردوگاه آوارگان حسکه سوریه به عنوان پایگاهی برای آموزش تروریست‌هایی که بیش از شش ماه گذشته از مناطق مختلف سوریه به این مکان آمدند، استفاده کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این گروه‌های مسلح جدید که «ارتش جدید سوریه» نامیده می‌شوند، تحت نظارت کارشناسان آمریکایی نیرو‌های عملیات ویژه تحت آموزش قرار می‌گیرند.

آوارگان این اردوگاه می‌گویند این افراد پس از پایان دوره آموزشی به جنوب سوریه برای مقابله با نیرو‌های دولتی این کشور اعزام می‌شوند.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای به نقل از آوارگان اعلام کرد بیشتر این تروریست‌ها از اعضای داعش یا جبهه النصره هستند و در حال حاضر حدود ۷۵۰ نفر از رقه، دیر الزور، ابوکمال و مناطق شرقی فرات در این اردوگاه آوارگان حضور دارند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا بار‌ها بر تعهد خود برای مقابله با تروریسم تاکید کرده است و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز روز سه‌شنبه برابر داعش در سوریه و عراق اعلام پیروزی کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *