روز قدس، مسیری برای رهایی فلسطین

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در هر سال، به یاد مردم فلسطین و برای همبستگی مسلمانان در جهت آزادی این کشور از چنگ رژیم صهیونیستی، به روز قدس مسمی شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امروز (۲سرطان) برابر با آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان در سال ۱۳۹۶ و روز جهانی قدس است.

این روز را آیت‌الله سید روح‌الله خمینی (ره) رهبر فقید ایران برای همسبتگی مسلمانان جهان به نام روز قدس نام‌گذاری کرده و همه‌ساله مسلمانان جهان از این روز با راه‌اندازی راه‌پیمایی تجلیل می‌کنند.

از این روز مردم مسلمان افغانستان نیز با درک شرایط و غصب اولین قبله مسلمانان توسط اسرائیل، دست به راهپیمایی زده و انزجارشان را از این رویکرد رژیم صهیونیستی اعلام می کنند.

روز قدس به عنوان روز بیداری مسلمانان و اتحاد آنها در مقابل دشمنانشان بوده و اختصاص به قدس و فلسطین ندارد.

از ابتدای اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ این موضوع مورد توجه اکثر عالمان دینی به ویژه شیعیان قرار گرفته و با حساسیت به دنبال حل این مشکل بودند.

این روز، روز مقاومت اسلامی و فریاد انزجار علیه اسرائیل و صهیونیست جهانی است.

اسرائیل در زمان اشغال فلسطین، جنایات زیادی را در کارنامه خود داشته و مسلمانان نیز با حضور در صحنه راه‌پیمایی روز قدس، جنایات، ظلم و استبداد صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنند.

روز قدس، روز همبستگی و اتحاد و انسجام علیه غاصبان جهانی است و همه آزادگان فریاد ظلم‌ستیزی علیه دولت نامشروع و غاصب صهیونیسم و حامیان آنان سر می‌دهند.

حمایت از مظلومان، ایستادگی و مقاومت در برابر ستم‌گران مهم‌ترین پیام روز قدس به مردم جهان و آزادی خواهان است.

مسلمانان با حضور در راه‌پیمایی روز جهانی قدس، همواره در دفاع از مظلومیت برآمده و ثابت کرده‌اند که هیچ رویداد و جریانی نمی‌تواند روز قدس را کمرنگ کند.

در این روز فریاد مرگ بر اسرائیل، منافق، مستکبرین و جنایتکاران سر داده می‌شود و به ابرقدرت‌های جهانی ثابت می‌شود که روز قدس، مسیر رهایی و آزادی فلسطین خواهد بود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *