روزنامه ی معاریو اسرائیل: جنرال سیسی، گنجی استراتژیک برای تل آویو است

880122_575با گذشت چند روز از انفجاراتی تروریستی که شاخه ی سازمان داعش در مصر آن را برعهده گرفت، یوسی میلمان، کارشناس اسرائیلی ناگفته هایی را از ارتباطات نزدیک جنرال عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر -که پس از کودتایی نظامی و با حمایت عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا بر سر کار آمد- با اسرائیل، فاش نمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، میلمان در گفتگویی با روزنامه ی معاریو اسرائیل، با شرح پشتیبانی امنیتی و نظامی اسرائیل و فرانسه از ارتش مصر به ویژه بواسطه ی تصاویر ماهواره ای، افزود: کمک های اسرائیل مربوط به تقدیم موشک های بازدارنده و کمک های امنیتی واحد ۸۲۰۰ تابع سازمان اطلاعات ارتش «امان»، سازمان اطلاعات اسرائیل «شاباک» و از سویی دیگر موساد می باشد. میلمان مدعی شد پشتیبانی بی وقفه ی اسرائیل باعث خنثی سازی تعدادی از عملیات های تروریستی تندورها در شبه جزیره ی سینا شده است.

در همین راستا، تحلیلگران سیاسی مصری بر این باورند پرورش یافتن شاخه ی سازمان تروریستی داعش در سایه ی اهمال دولت عبدالفتاح السیسی، بهانه ای برای حضور پر رنگ اسرائیل در مصر را فراهم آورده است. نگرانی ناظران زمانی به اوج می رسد که اظهارات مسئولان اسرائیل، دال بر اصرار تل آویو برای مداخله ی نظامی در خاک مصر در صورت تهدید شدن امنیت اسرائیل است. ادعایی که به گفته ی کارشناسان امنیتی مصری، نبود تعریف معینی از آن می تواند منجر به ورود اسرائیل به اراضی مصر برای باری دیگر پس از گذشت چندین دهه شود.

جزء دیگر اطلاعات فاش شده توسط میلمان مربوط به ارتباطات نزدیک سازمان های امنیتی اسرائیلی و مصری می باشد. این کارشناس اسرائیلی با تأکید بر نقش پر رنگ شاباک در مصر اظهار داشت: یورام کوهین رئیس سازمان شاباک، شخصیتی شناخته شده در میان سازمان های امنیتی مصر به شمار می رود و رفت و آمد افرادی همچون او به قاهره به صورت دائمی انجام می گیرد.

میلمان تصریح کرد: شکی نیست که از زمان برسر کار آمدن عبدالفتاح السیسی، روابط سیاسی و همکاری امنیتی میان اسرائیل و مصر در بالاترین سطح خود در حال پیگیری است.

Author

About Author