روحانی: ایران در کنار ملت سوریه بوده و خواهد بود

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر مبارزه علیه تروریسم گفته است که ایران در کنار ملت سوریه بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهوری ایران در دیدار با «ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه در تهران گفت که ملت سوریه پیروز نهایی صحنه در جنگ با تروریسم خواهد بود.

رئیس‌‌جمهور ایران با تأکید بر اینکه کشورش همواره در کنار ملت و دولت سوریه در مبارزه علیه تروریسم بوده و خواهد بود، اظهار امیدواری کرده است که مسیر پیروزی ملت سوریه ادامه پیدا کند و صلح و آرامش به طور کامل در این کشور مستقر شود.

آقای روحانی می گوید که امروز برای همگان روشن شده است که راه برخی کشورها در حمایت از تروریست‌ها نادرست و بی‌نتیجه بوده و این حمایت‌ها تنها منجر به توسعه خشونت و ناامنی در منطقه شده است.

او گفت: کسانی که در سوریه اسلحه به دست گرفته‌اند معارض نبوده، بلکه تروریست‌ هستند و در ماه‌های اخیر این واقعیت برای جهانیان بیش از پیش آشکار شده است کسانی که آنها را بوجود آوردند و حمایت کردند، آرام، آرام از تروریست‌ها فاصله می‌گیرند.

وی ادامه داد: امروز برای منطقه و جهان روشن شد که دولت و ارتش سوریه توان مقابله با تروریست‌ها و حفظ کشورش را دارند.

رئیس‌‌جمهوری ایران با اشاره به اینکه شرایط منطقه و جهان به سمت بهره‌گیری از راه‌حل سیاسی، متعادل و عاقلانه در سوریه است، گفت: مطمئن هستیم که ملت سوریه پیروز‌ نهایی این صحنه خواهد بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *