رهبرجمهوری اسلامی ایران: سیاست امریکا درمنطقه با ایران ۱۸۰درجه اختلاف دارد

حضرت-آقا-مقام-معظم-رهبری-آیت-الله-خامنه-ایحضرت آیت خامنه ای رهبرجمهوری اسلامی ایران می گوید که سیاست ایران در مقابل دولت امریکا هیچ تغییری نخواهد کرد و سیاست های امریکا در منطقه با سیاست های جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه اختلاف دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رهبر جمهوری اسلامی امروز (۲۷ سرطان) در خطبه های نماز عیدسعید فطر در تهران با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای گفت: با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت امریکا هیچ تغییری نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد که سیاست های امریکا در منطقه با سیاست های جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه اختلاف دارد.

 آقای خامنه ای با اشاره به اینکه مردم روزه داری که شب قدر را به مناسبت احیاء تا صبح بیداری کشیده بودند، در روز گرم تابستان با زبان روزه در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند، اینهاست راه درست شناخت ملت ایران.

او افزود که ملت ما را از خودش، از شعارش، از حرکتش و از این جلوه های عظیم باید شناخت، آنچه که دشمن با فضاسازی سعی می‌کند از ملت ایران نشان دهد و بعضی کج فهمها هم همان را تکرار میکنند انحراف و غلط است.

رهبرجمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که شعارها نشان داد که جهتگیری مردم چیست، شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا فضای ایران را تکان داد و این شعار ها مخصوص تهران و شهرهای بزرگ هم نبود.

آقای خامنه ای ضمن تشکر از دست اندرکاران مذاکرات طولانی و نفس‌گیر هسته‌ای گفت: چه این متنی که تهیه شده است در مجاری قانونی خود تصویب بشود یا نشود اجر آنها محفوظ است.

او گفت: برای تصویب این متن (جمع بندی مذاکرات) یک مسیر قانونی پیش بینی شده ای وجود دارد که باید این مسیر را طی کند، انتظار ما این است که دست اندرکاران با دقت مصالح کشور و ملی را در نظر بگیرند و آنچه را که تحویل ملت خواهند داد بتوانند آن را با گردن افراشته در برابر خدای متعال هم ارائه بدهند.

وی تاکید کردند که چه این متن تصویب شود یا نشود به حول و قوه الهی اجازه هیچ گونه سوء استفاده ای از آن نخواهد شد. اجازه خدشه در اصول اساسی نظام اسلامی به کسی داده نخواهد شد. قابلیتهای دفاعی و حریم امنیت ایران به فضل الهی حفظ خواهد شد.

آقای خامنه ای افزود که جمهوری اسلامی در زمینه قابلیتهای دفاعی و حریم امنیت کشور، آن هم در این فضای تهدیدی که دشمنها برایش به وجود می‌آورند هرگز تسلیم زیاده خواهی نخواهد شد.

رهبری جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد که رئیس جمهور امریکا گفته است می تواند ارتش ایران را نابود کند، قدیمی های ما این طورحرف ها را لاف در غریبی می گفتند. اگر می خواهند درست بفهمند اگر می خواهند از تجربه های خود درست استفاده بکنند بدانند اگر جنگی این جا اتفاق بیفتد آن کسی که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد امریکا است.

Author

About Author