رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

حضرت آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در مراسم بیست پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت که خیال “سرکوب بیداری اسلامی” یک اشتباه راهبردی و تحلیل غلط است.

به خبرگزاری خاورمیانه، او تاکید کرد که بیداری اسلامی ممکن است در بخشی از دنیای اسلام سرکوب شود اما بلاشک ریشه‌کن نخواهد شد، بلکه گسترش خواهد یافت.

رهبری جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد که بیست و پنج سال از رحلت امام (ره) می گذرد ولی شور و اشتیاق برای شنیدن درباره امام و دانستن از او کم نشده است بلکه فراتر از دنیای اسلام و برای نسل سوم انقلاب و جهان گسترده تر شده است.

حضرت آیت خامنه ای افزود در کشورهای اسلامی، در منطقه ما، بیداری اسلامی، که احساسات ضداستکباری در ‌آن غلبه داشت برهر پدیده دیگری، این خود نشانه دیگر همان کنجکاوی و پاسخ گیری و پاسخ یابی است و این همچنان ادامه دارد. ممکن است دستگاه های اطلاعاتی غربی و امریکایی طوری گزارش کنند به بزرگترهای خودشان که توانسته اند بیداری اسلامی را در منطقه ما سرکوب کنند.

او گفت: اگر اینطوری خیال کنند این هم یکی دیگر از خطاهای راهبردی و غلط تحلیل کردنهای دشمنان ما خواهد بود. بیداری اسلامی ممکن است در بخشی از دنیای اسلام سرکوب شود اما بلاشک ریشه‌کن نخواهد شد، گسترش خواهد یافت.

رهبر جمهوری اسلامی گفت: درباره امام راحل خیلی حرف زده شده است، شاید بعضی ها خیال کردند ما با اغراق و مبالغه حرف میزنیم. ولی نه، آنچه گفتیم درباره ایشان نه اغراق است و نه مبالغه، بلکه تنها بخشی از واقعیت است. بیش از آنچه توصیف کردیم و توانستیم ارائه دهیم، امام دارای مضمون و معنا و مغز بود. آنچه در اختیار ملت ایران و در معرض دید و فکر ملتهاست، در سراسر عالم، ساخته و پرداخته آن دست تواناست.

او گفت: هیچ قدرت و غلبه‌ای در مکتب امام که از تقلب و از اعمال زور حاصل شده باشد مورد قبول نیست. در نظام اسلامی قهر و غلبه معنا ندارد. قدرت معنا دارد، اقتدار معنا دارد، اما اقتدار برخاسته از اختیار و انتخاب مردم. آن  اقتداری که ناشی از زور و غلبه و سلاح باشد در اسلام و در شریعت اسلامی و مکتب امام معنا ندارد.

آقای خامنه ای تاکید کرد که اروپایی ها در یک خطای بزرگ راهبردی هستند که خود را در خدمت امریکا قرار دادند، منافع امریکا را رعایت میکنند ولی امریکا منافع آنها را رعایت نکرده و نخواهد کرد.

با باور وی، حمله امروز نظامی از نظر امریکاییها یک اولویت نیست. فهمیدند که در قضیه عراق و افغانستان که تهاجم نظامی کردند، ضرر کردند. فهمیدند که تهاجم نظامی همان اندازه که برای کشورهای مورد تهاجم موجب خطر است، گاهی همان اندازه و حتی بیشتر ممکن است برای هجمه کننده خطر داشته باشد.

در شرایط امروز عده ای در بخش هایی گروه های تکفیری علیه اسلام و شیعه و تشیع تلاش میکنند کارهای بد و زشتی می کنند. اما اینها دشمنان اصلی نیستند این را همه بدانند که دشمنی و حماقت میکنند اما دشمن اصلی آن کسی است که اینها را تحریک میکند و پول در اختیارشان میگذارد و وقتی انگیزه اینها ضعیف شد به وسایل گوناگون آنها راانگیزه دار کرده و تخم شکاف را بین آن گروه نادان و مردم می افشاند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *