رهبر انصارالله: شرکای سعودی درتجاوز به یمن،شرکای خونهای ریخته شده است

رهبر جنبش انصارالله اعلام کرد، تجاوز عربستان سعودی به یمن با حمایت و پشتیبانی امریکا و رژیم اسرائیل صورت می‌گیرد.

رهبر جنبش انصارالله اعلام کرد، تجاوز عربستان سعودی به یمن با حمایت و پشتیبانی امریکا و رژیم اسرائیل صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالملک الحوثی با اشاره به تجاوز جنگنده‌های سعودی اعلام کرد عربستان تهدیدی علیه مردم یمن است و نسبت به ملت و مردم یمن کینه و عداوات بسیاری دارد.

الحوثی گفت این موارد در حملات آنها مشخص است. آنها همه جا را بی‌هدف بمباران کرده و همه مردم را هدف قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در این جنگ زیرساخت‌های یمن هدف قرار گرفته‌اند، گفت: چگونه ادعا می‌کنند که این جنگ به نفع ملت یمن است، در حالی که تمام زیر ساخت‌ها و تاسیسات اقتصادی و حیاتی آنها را ویران می کنند؟

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه امریکا این جنگ را به راه انداخته است، افزود: امریکا در صدر متجاوزان به ملت یمن قرار دارد. این کشور، دستان مزدوران خود را برای این تجاوز باز گذاشته است. امروز کودکان یمن با موشک ها و بمباران و جنگنده‌های امریکایی کشته می‌شوند. این امریکاست که دستور آغاز تجاوز به یمن را صادر و از آن حمایت کرده است و در تمام اتاق‌های عملیاتی این جنگ حضور دارد.

این مقام ارشد انصارالله به خشنودی رژیم تل آویو از این تجاوز اشاره کرد و افزود: اسرائیل، هم موضع صریح و واضح دارد و از این تجاوز حمایت کرده است.

به گفته وی، امریکا در صدر این تجاوز، و اسرائیل در پس آن، قرار دارد.

رهبر جنبش حوثی یمن خاطر نشان کرد: تجاوز به یمن، تجاوزی وحشیانه است که کودکان، زنان، سالخوردگان، مکاتب و بیمارستان‌ها را هدف قرار داده است.

وی تلاش‌های صورت گرفته برای مشروعیت بخشی به تجاوز علیه یمن را بی پایه و اساس دانست و گفت: تجاوز به یمن، اقدامی نامشروع و غیر قانونی است، و هر کس از این تجاوز حمایت کند، شریک خون‌هایی است که در یمن ریخته می‌شود.

رهبر انصارالله همچنین ریاض را از دخالت در یمن بر حذر داشت و گفت: نظام سعودی هیچ حقی ندارد که در امور داخلی ما دخالت کند، ما یمنی ها حق داریم که برای دولت، نظام، کشورمان و تعیین سرنوشت خود تصمیم بگیریم.

عبدالملک الحوثی با اشاره به حمایت عربستان از القاعده نیز گفت: ریاض نگران این نیست که القاعده یمن را در اختیار بگیرد و زندگی در این کشور را مختل کند .آل سعود از اقدامات القاعده در جنوب نگران نیست. جنایاتی که این تروریست‌ها در شمال، جنوب و دیگر مناطق مرتکب شدند، تهدیدی علیه عربستان محسوب نمی‌شود.

رهبر انصارالله گفت: آل‌سعود زمینه تسلط القاعده بر یمن را فراهم کرده است و هدف از این بمباران‌ها کمک به القاعده برای تصاحب قلمرو بیشتر و افزایش نفوذ در یمن است.

وی با بیان اینکه در کنار القاعده قرار گرفتن «نه به نفع ماست، نه به نفع برادران جنوبی ما» تاکید کرد: برای از بین بردن القاعده آماده‌ایم با جنوبی‌ها و دیگر احزاب همکاری کنیم.

Author

About Author