رهبری اسرائیل از جمود فکری رنج می برد

thumb.php“نفتالی بنت” رهبر حزب خانه یهود و وزیر آموزش گفت رهبری اسرائیل از جمود فکری رنج می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نفتالی بنت، نتانیاهو و یعلون را متهم ساخت که در تعامل با تهدیدات امنیتی ابتکار و نوآوری ندارند.

 این مقام اسرائیلی که از شرکای اصلی دولت ائتلافی کنونی اسرائیل به شمار می رود، ضمن انتقاد شدید از نتانیاهو نخست وزیر و موشه یعلون وزیر جنگ در زمینه سیاست های امنیتی که در پیش گرفته اند، افزود خطر بزرگتر برای امنیت اسرائیل جمود فکری است که به تصمیم‌سازی در اسرائیل آسیب رسانده است. خطر اصلی از ناحیه سیاست‌های امنیتی است. سیاست‌هایی که ما را مدام به سمت درگیری پیش می‌برد.

وی در ادامه گفت تهدید اصلی برای اسرائیل از سمت شمال، یا جنوب و از ناحیه موشک‌های حماس و حزب‌اله و حتی ایران نیست، بلکه تهدید اصلی ناشی از جمود فکری است که ما دچار آن هستیم. رهبران حکومت اسرائیل جهت گیری صحیحی ندارند. آنها درک صحیحی از واقعیت ندارند.

این مقام اسرائیلی با اشاره به جنگ اخیر میان اسرائیل و حماس (حمله اسرائیل به غزه در سال ۲۰۱۴) گفت این جنگ مثال خوبی برای نشان دادن شکاف فراوان میان فرماندهان ارتش اسرائیل و رهبران دولت است. ارتش اسرائیل در هر درگیری متحمل خسارت می‌شود. ما باید در سیاست‌های خود تغییر ایجاد کنیم.

Author

About Author