رهبران حکومت، حمله انتحاری بر مراسم اربعین را تقبیح کردند

رئیس جمهور و رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی، حمله انتحاری بر مراسم عزاداری اربعین حسینی (ع) در مسجد باقرالعلوم شهر کابل را شدیداً تقبیح کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حوالی ساعت ۱۲:۴۰ ظهر امروز (اول قوس) یک حمله کننده انتحاری مواد انفجاری همراهش را در داخل مسجد باقرالعلوم در چهارقلعه چهاردهی شهر کابل و در بین عزاداران منفجر ساخت.

در همین حال، محمد اشرف غنی، رئیس ‌جمهور اسلامی افغانستان حملۀ وحشیانه بالای نمازگزاران و عبادت‌کننده‌ گان در مسجد باقرالعلوم را به شدیدترین الفاظ تقبیح کرده است.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که رئیس ‌جمهور، ضمن تأثر عمیق به ‌خاطر این حادثۀ المناک، این عمل نابخشودنی و جنایت بزرگ را کار دشمنان مردم افغانستان عنوان کرده، حمله بالای اماکن مقدس و مذهبی را دشمنی آشکار با اسلام و مردم افغانستان دانسته آنرا تلاش برای نفاق افگنی می‌ داند.

رئیس ‌جمهور، به‌ همۀ مسوولین صحی دستور داده ‌است، تا جهت مداوای زخمیان این حادثه و کمک به‌ تمام آسیب ‌دیده ‌گان از هیچ ‌نوع تلاش دریغ نورزند.

در عین حال، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی نیز این حمله را تقبیح کرده است.

در خبرنامه ریاست اجرائیه آمده است :«با ابراز تاسف فراوان بار دیگر تروریستان جنایتکار و انسان ستیز بر خلاف ارزش های اسلامی و انسانی، بدون در نظر داشت حرمت و قداست خانه خدا (ج) با انجام حمله انتحاری در حوزه ششم امنیتی در مسجد باقر العلوم؛ شماری از هم‌ وطنان بی ‌گناه ما را شهید و زخمی کرده‌ اند.»

داکتر عبدالله می گوید که این اقدام فجیعانه و وحشیانه گروه‌های تروریستی در امن ‌ترین و مقدس‌ ترین مکان دینی به منظور هدف قراردادن مسلمانان اوج بی‌ رحمی، شقاوت و جهالت آنان را نشان میدهد که در هیچ دین و قانونی توجیه و منطق ندارد.

این در حالی است که رهبران حکومت وحدت ملی با آنکه در روزهای اخیر درگیر تنش های شخصی هستند، بعد از هر حمله انتحاری با صدور خبرنامه ای به تقبیح آن اکتفا کرده و تا حال کدام برنامه اساسی برای جلوگیری از این گونه رویدادها روی دست نگرفته اند و یا هم عملی نکرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *