رهبران افغانستان، با سناتور امریکایی دیدار کردند

رییس‌جمهوری افغانستان با سناتور جان مک‌کین عضو سنای ایالات متحده امریکا که به کابل سفر کرده است، دیدار کرد.

ملاقات-با-سناتور-جان-کیری-و-هیات-همراه-شان-23رییس‌جمهوری افغانستان با سناتور جان مک‌کین عضو سنای ایالات متحده امریکا که به کابل سفر کرده است، دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اساس بیانیه‌ای که از سوی ریاست‌جمهوری صادر شد، آمده است: در دیدار محمد اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان و جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، دو طرف درباره توسعه روابط دوجانبه میان کابل و واشنگتن رایزنی و گفت‌وگو کردند.

مبارزه با تروریسم، همکاری منطقه‌ای و تعهدات واشنگتن در قبال افغانستان از جمله دیگر مسائلی بود که در نشست رییس‌جمهوری افغانستان با این سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی مورد بررسی قرار گرفت.

اشرف غنی ضمن استقبال از سفر مک‌کین به کابل از ادامه حمایت‌های آمریکا از کشورش قدردانی کرد.

بر اساس بیانیه ریاست‌جمهوری افغانستان، اشرف غنی و مک‌کین اعلام کردند که هر دو تروریسم و افراط‌گرایی را تهدیدی برای ثبات در افغانستان، منطقه و جهان می‌دانند و تاکید دارند که تلاش‌ها برای مبارزه با آن باید ادامه داشته باشد.

در این دیدار مک‌کین بر حمایت دائمی کشورش از افغانستان تاکید کرد. مک‌کین در جریان سفرش به کابل با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان نیز دیدار کرد.1436076199051_bbc1

 رییس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نسبت به خروج تمامی نیروهای کشورش از افغانستان هشدار داد و گفت که باراک اوباما در این مورد باید تجدید نظر کند. وی تصریح کرد: در صورتی که در برنامه خروج نیروها بازنگری نشود، ممکن دستاوردهای ۱۴ سال گذشته در افغانستان با خطر جدی مواجه شود.

مک‌کین هشدار داد که افغانستان را هنوز هم خطرهای جدی مانند گروه‌های تندرو و افراطی تهدید می‌کند که در این مورد باید توجه جدی صورت بگیرد.

Author

About Author