رهایی ۱۰۰ زندانی دیگر طالبان همزمان با هشدار رئیس امنیت ملی

در حالی که رئیس امنیت ملی نسبت به رهایی برخی از زندانیان طالبان هشدار داده است؛ اما دفتر شورای امنیت ملی می گوید که صد زندانی دیگر این گروه آزاد می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، احمدضیا سراج؛ سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی در کنفرانس ویدیویی روز گذشته با سفیران کشورهایی که در افغانستان نیروی نظامی دارند نسبت به رهایی تعدادی از زندانیان طالبان که به دست ‌داشتن در حملات تروریستی بزرگ متهم هستند، هشدار داده بود.

سرپرست امنیت ملی گفته بود که رهایی یک تعداد از زندانیان طالبان که با گروه‌های تروریستی ارتباط دارند و در حملات تروریستی بزرگ متهم هستند، تهدیدی در برابر افغانستان و متحدان این کشور است.

با توجه به این هشدارها، دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که بعد از رهایی ۱۰۰ زندانی طالبان در جریان روزهای اخیر، امروز (۲۱حمل) نیز ۱۰۰ زندانی طالب از زندان های حکومت افغانستان آزاد می شود.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی در حساب توئیتر خود نگاشته است که این زندانیان با توجه به سن، وضعیت صحی‌ و مدت حبس ‌شان از بند رها خواهند شد.

وی رهایی این افراد را بخشی از تلاش‌ ها در راستای روند صلح و مبارزه با بیماری کوید ۱۹ دانسته است.

رهایی زندانیان طالبان از جمله موارد عمده آغاز گفتگوهای بین الافغانی بوده که از سوی طالبان بر آن تاکید شده بود و پیش از این حکومت با این روند مخالفت کرده بود؛ اما احتمال دارد که فشارهای امریکا در روند آزادی زندانیان تاثیرگذار بوده باشد.

بیشتر بخوانید …

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *