رفع خرید تکت طیاره برای ویزای ایران

وزارت امور داخله ایران می گوید که دیگر هیچ شهروند افغانستان مجبور نیست که برای گرفتن ویزای این کشور تکت هواپیما خریداری کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تفاهم در حاشیه اجلاس عمومی سالانه کمیشنری سازمان ملل متحد از سوی وزیر امور داخله ایران به سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین کشور ابلاغ شده است.

در خبرنامه امروز (۱۷میزان) وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان آمده است که عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر امور داخله ایران با سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین کشور دیدار کرده است.

در این دیدار، سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین از جانب ایران تقاضا کرد که در قسمت تثبیت هویت مهاجرین فاقد مدرک افغانستان، تطبیق سفر زمینی افغان ها به ایران و ایجاد تسهیلات شهری و اجتماعی مهاجرین همکاری نماید.

به گفته وی، هزینه بلند سفر هوایی باعث می شود که برخی از شهروندان افغانستان تصمیم به مهاجرت غیرقانونی گرفته و این امر سبب گرم شدن بازار قاچاقچیان می گردد.

در عین حال، وزیر داخله ایران از تطبیق سفر زمینی شهروندان افغانستان به این کشور خبر داده و گفت شرط تکت هواپیما برای صدور نمودن ویزا برای شهروندان برداشته شده و این تعهد را عملی می کند و دیگر هیچ شهروند افغانستان مجبور نیست برای اخذ ویزا تکت هواپیما بخرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *