رفع تهدید از مناطق مختلف بغلان

هیچ نقطه ای از ولایت بغلان تحت تهدید سقوط و یا تصرف از سوی طالبان قرار ندارد و وضعیت این ولایت نیز عادی است.

ANA_in_Baghlan-2010هیچ نقطه ای از ولایت بغلان تحت تهدید سقوط و یا تصرف از سوی طالبان قرار ندارد و وضعیت این ولایت نیز عادی است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جاوید بشارت، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بغلان با ذکر این مطلب به خاورمیانه گفت که در حملات روزهای گذشته طالبان، تنها سه قریه از منطقه دند غوری به تصرف طالبان درآمده بود.

به گفته وی، هیچ منطقه بزرگی در ولایت بغلان در جریان روزهای گذشته تحت تصرف طالبان نبوده و بعد از عملیات گسترده نیروهای امنیتی افغانستان، از سه روز پیش وضعیت در بغلان به حالت عادی آمده و هیچ تهدیدی نیز وجود ندارد.

در عین حال، بشارت اظهار داشت که دیروز (یکشنبه) سه ماین گذار که از ولایت بلخ به بغلان آمده و قصد داشتند اعمال تخریبی انجام دهند نیز توسط پولیس بازداشت شده و یک دیپوی مهمات مخالفین نیز تخریب گردیده است.

از سویی هم وی با رد گزارشهایی مبنی بر سقوط دندغوری در روزهای گذشته، اظهار داشت که تنها یک پوسته امنیتی به دلیل تخریب زیاد، به محل دیگر انتقال داده شده و تنها سه قریه در تصرف طالبان بود که در حال حاضر این مناطق نیز از تصرف طالبان بیرون شده است.

این در حالی است که در روزهای گذشته، ولایت بغلان به مانند چند ولایت شمالی دیگر شاهد حملات گسترده و درگیری نیروهای امنیتی با طالبان قرار داشته است.

Author

About Author