رشوت ۱۰۰ هزار دالری یک تاجر افغان به نظامیان امریکایی

پرچم افغانستان و امریکادادگاه قضایی امریکا اعلام کرده است که یک تاجر افغانستانی برای برنده شدن در یکی از قرار دادهای بزرگ حمل و نقل تجهیزات سنگین برای امریکایی ها در افغانستان، حدود ۱۰۰ هزار دالر رشوه داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در همین حال مقامات قضایی امریکا دها میلیون دالر این تاجر افغانستانی را منجمد کرده و گفته اند که این تاجر به دلیل پرداخت رشوه به نظامیان امریکایی برای برنده شدن در قراردادهای چندین میلیون دالری متهم شده است.

پولیس فدرال امریکا اعلام کرده که “حکمت شادمن” تاجر افغان به دلیل پرداخت حد اقل ۱۰۰ هزار دالر به نظامیان امریکایی برای برنده شدن در قرار دادهای مربوط به حمل و نقل تجهیزات سنگین برای نیروهای امریکایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

به گفته بازرسان این ماجرا در سال ۲۰۰۹ میلادی هنگام انتقال این افراد به افغانستان اتفاق افتاده‌ است.

تاکنون آقای شادمن در این باره اظهار نظری نکرده است. محل اقامت این بازرگان افغان نیز مشخص نیست.

رشوه

مقامات قضایی امریکا تاکنون ۶۳ میلیون دالر را در حساب بانکی شرکت خدماتی و ساختمانی تحت مدیریت آقای شادمن مسدود کرده است که در نوع خود اقدامی بی‌سابقه برای شرکتهایی است که در افغانستان با نیروهای آمریکایی کار کرده‌اند.

براساس پرونده اتهامی آقای شادمن، یکی از نظامیان امریکایی حدود ۳۰ الی ۵۰ هزار دالر و دیگری نیز حدود ۵۰ هزار دالر از این فرد رشوه گرفته است.

تاکنون یکی از این نظامیان به نام استوار رابرت گرین به ۱۰ ماه حبس و یک سال زندگی تحت نظر محکوم شده و قرار است محاکمه نظامی دیگر به نام ستوان یکم دیوین کلاین، که افسر فرمانده استوار گرین بود، نیز ماه آینده برگزار شود.

Author

About Author