رسیدگی به جنایات جنگی افغانستان توسط دادگاه جزایی بین المللی

DSC061830گروه هماهنگی عدالت انتقالی، خواهان رسیده گی به جنایت های جنگی در افغانستان از سوی دادگاه جزایی بین المللی شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این نهاد امروز (سه شنبه ۲۴قوس) در نشست خبری از حکومت خواست تا به فرهنگ معافیت از مجازات در کشور پایان بدهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسوولان این نهاد اظهار داشتند که فرهنگ معافیت از مجازات در کشور باعث شده تا جنایت در کشور بیشتر از گذشته شود و به همین دلیل دولت باید روند عدالت انتقالی را احیا کرده و به فرهنگ معافیت از مجازات نیز پایان دهد.

در عین حال، گروه هماهنگی عدالت انتقالی از دادگاه جزایی بین المللی خواست تا تحقیات خود را در مورد جنایت های جنگی در افغانستان آغاز کرده و مرتکبین آن را تحت پیگرد قرار دهد.

این نهاد همچنین از وزارت امور خارجه خواست تا تسهیلات لازم برای حضور و فعالیت دادگاه جزایی بین الملل را فراهم کند تا به روند عدالت در کشور کمک شود.

مسوولان این نهاد از سازمان ملل متحد و کشورهای عضو ناتو نیز خواست تا در پروسه صلح افغانستان، عدالت را در نظر گرفته و نگذارد عدالت قربانی صلح با طالبان شود.

به باور آنها، ناتو می تواند زمینه حمایت از دادگاه جزایی بین الملل را در کشور فراهم کرده و به خانواده های قربانیان برای رسیدن به حق شان کمک کند.

گروه هماهنگی عدالت انتقالی همچنین از خانواده های قربانیان جنگی خواست تا با طرح آنها همنوا شده و زمینه حضور دادگاه جزایی بین الملل را فراهم سازند.

Author

About Author