رسوای جنسی ۳۰۰ کشیش آمریکایی

دیوان عالی پنسیلوانیای آمریکا شب گذشته فهرستی را منتشر کرد که براساس آن ۳۰۰ کشیش کلیسای کاتولیک به آزار جنسی بیش از یکهزار کودک طی هفت دهه گذشته متهم شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دیوان عالی پنسیلوانیای آمریکا  با نشر فهرست ۳۰۰ کشیش آمریکایی گفته است که این افراد به آزار و اذیت جنسی بیش از یکهزار کودک در هفت گذشته متهم هستند.

هیات منصفه این دیوان معتقد است که شمارقربانیان این حادثه چندین برابر است اما برخی آزار ها به دلایل مختلف علنی نشده اند ضمن این رهبران کلسیا متهم، تلاش میکنند تا این قضایا را بپوشانند و که این رسوای فاش نگردد.

دیوان عالی تاکید می کند که با وجود معلوم بودن اسامی شماری زیادی مدارک شان طی سال های گذشته ناربود شده است و امکان اقامه دعوا علیه بسیاری از این افراد وجود ندارد.

ضمن این اعلام این قضا در شرایط فعلی به دلیل انتقاد های شدید امکان پذیر نیست زیرا چندی پیش واتیکا با افشای مواردی مشابه در شیلی و استرالیا با موج از انتقاد ها روبه رو شدند

در عین حال تئودور مک کاریک از جمله شخصیت های مورد احترام کلیسای کاتولیک آمریکا اخیر به اتهام آزار و اذیت جنسی کودکان از سمت خود استعفا داد.

قابل یاد آوری است این تحقیقات از یک سال پیش آغاز شده است که هشت حوزه اسقفی ایالت پنسیلوانیا را در برمیگیرد و  این پرونده یکی از بزرگترین پرونده های رسوایی جنسی کلسیا در تاریخ آمریکا لقب گرفته است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *