رسانه ها باید حقیقت و ماهیت واقعی تروریسم را به تصویر بکشند

1(1)رسانه های کشورهای اسلامی باید تلاش کنند تا حقیقت و ماهیت واقعی تروریسم را به تصویر بکشند و با آن مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر اطلاعات و فرهنگ کشور با بیان مطلب فوق در حاشیه هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی اظهار داشت که مقابله رسانه ای با تروریسم نیازمند همکاری جدی دولت های اسلامی است.

 هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی دیروز با حضور مسوولان ۲۲۰ رسانه از ۳۵ کشور اسلامی در تهران افتتاح شد.

عبدالباری جهانی، وزیر اطلاعات و فرهنگ در گفتگو با خبرنگاران، تاکید کرد که تروریسم و افراط گرایی همه کشورهای اسلامی را تهدید می کند و دولت های اسلامی باید برای مقابله رسانه ای با این پدیده، همکاری جدی داشته باشند.

وی اظهار داشت که اکنون منطقه درگیر مسئله تروریسم و افراطی گری است، رسانه های کشورهای اسلامی باید تلاش کنند حقیقت و ماهیت واقعی این پدیده را به تصویر بکشند و با آن مقابله کنند.

بر اساس اظهارات منبع، رسانه های افغانستان در راستای مقابله با تروریسم تلاش می کنند و دیگر رسانه ها نیز باید در این راستا با رسانه های افغانستان همکاری لازم داشته باشند.

وزیر اطلاعات و فرهنگ تاکید کرد که اکنون منطقه با تروریسم و افراطی گری دست به گریبان است. تروریسم پدیده ای است که به سرعت در حال سرایت از کشوری به کشور دیگر است و در چنین فضایی؛ رسانه های کشورهای اسلامی که همه شان با خطر تروریسم مواجه هستند باید با هم همکاری جدی داشته باشند و برای حل این معضل تلاش کنند.

وی تاکید کرد، رسانه های کشورهای اسلامی باید از تجربیات هم استفاده کنند و بهره گیری از تجربیات مدیران، کارشناسان و فعالان رسانه ای کشورهای اسلامی؛ برای افغانستان اهمیت ویژه دارد.

از سوی دیگر، جهانی در مورد مجمع رادیو و تلویزیون های اسلامی افزود که این مجمع و همچنین نمایشگاه های جانبی و اجلاس هایی به این شکل، فرصت خوبی برای تعامل و همکاری است.

گفتنی است که ششمین بازار فیلم اسلامی و پنجمین دوره نمایشگاه فناوری رسانه نیز دیروز همزمان با هشتمین اجلاس رسانه های اسلامی آغاز به کار کردند.

Author

About Author