رسانه های غربی_عربی ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کنند

13672240_1135558389838613_2117528680_nدر رسانه های غربی_عربی همیشه ایران در جهان اسلام به عنوان مرکز اصلی تشیع شناخته شده که نسبت به اهل تسنن خود رفتار نامناسبی داشته و در اغلب موارد نسبت به حقوق اولیه آنان کوتاهی کرده است.

در پاسخ به این اتهامات؛ آزاد، معاون تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم  در این مورد اظهار داشت که  در این کشور نزدیک به ۸۰ هزار مسجد وجود دارد  که از این میان  ۱۳ هزار مسجد  متعلق به  اهل تسنن است.  اگر جمعیت شیعه  کشور را حدود هفتاد میلیون نفر بدانیم، به صورت میانگین برای هر یک هزار نفر یک مسجد برای شیعیان موجود است و این در حالیست که اهل سنت ایران که حدود هفت تا هشت میلیون نفر برآورد می شوند، به طور میانگین برای هر ۶۰۰ نفر یک مسجد در اختیار دارند.

حدود پنجاه درصد مساجد شیعیان امام جماعت و روحانی ندارند اما هیچ مسجدی از اهل سنت بدون امام جماعت نیست .

جالب است بدانیم طبق آمارهای رسمی کشورعربستان سعودی که ادعای ام القرای جهان اسلام بودن را دارد شیعیان این کشور که ۱۸ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند فقط ۵ هزار از ۹۴ هزار مسجد این کشور را در اختیار دارند یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر شیعه یک مسجد و در مقابل، جمعیت ۱۶ میلیونی اهل تسنن عربستان به ازای هر ۲۵۰ نفر یک مسجد در اختیار دارند .

بارها دیده شده که شعیان عربستان برای برگزاری مراسمات مذهبی در مساجد و حسینیه ها از طرف حکومت آل سعود تحت فشار قرار گرفته‌اند. نمونه های بارز این تعرضات را درمنطقه الشرقیه که تمرکز جمعیت  شیعیان بیشتر است به کرات می‌توان مشاهده نمود و از آن جمله می‌توان به دستگیری روحانی برجسته شیعیان عربستان آیت الله شیخ نمر  و اعدام او توسط دستگاه حکومتی خاندان سلطنتی آل سعود اشاره کرد.

اکنون قضاوت را به شما واگذار می‌کنیم ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند یا عربستان سعودی؟

Author

About Author