رحمت الله نبیل: از پنج حمله انتحاری بالای پارلمان جلوگیری شده است

رییس امنیت ملی در نشست استجوابی به مجلس نمایندگان گفته است از شش حمله انتحاری طرح ریزی شده بالای پارلمان پنج حمله آن

144رییس امنیت ملی در نشست استجوابی به مجلس نمایندگان گفته است از شش حمله انتحاری طرح ریزی شده بالای پارلمان پنج حمله آن را خنثا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رحمت الله نبیل ییس امنیت ملی کشور در مجلس نمایندگان گفت: سه ماه پیش یک نفر را با مقداری اسناد مربوط به پارلمان بازداشت کردند و با بررسی‌های بیش‌تر در مورد آن یک گروه سه نفری در پل چرخی کابل با تجهیزات نظامی، کارت‌های سلاح نیروهای امنیتی و مواد منفجره بازداشت شد.

رییس امنیت ملی افغانستان خاطرنشان ساخت هشت نفر انتحاری که بالای پارلمان حمله کردند زیر تعقیب قرار داشته‌اند اما از یک‌طرف برنامه‌ریزی و از طرف دیگر تعقیب این انتحاری‌ها سبب شده که رد پای آنان را در ولایت غزنی گم کنند.

حدود یک هفته پیش یک گروه از مهاجمان حملۀ مسلحانه و انتحاری را بالای پارلمان انجام دادند که در پی آن پنج تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی گردیدند ولی به اعضای پارلمان هیچ آسیبی نرسید.

این حمله که به گونۀ ماهرانه‌یی صورت گرفت، مهاجمان پس از انجام حملۀ انتحاری توسط یکی از آنان در بخش ورودی به پارلمان، می‌خواستند وارد ساختمان آن شوند اما شش تن از آنان توسط یک سرباز افغان به نام عیساخان از پا در آمدند.

Author

About Author