رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران از اول صبح آغاز شد

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و پنجمین دوره انتخابات شوارهای اسلامی شهر و روستا ها صبح امروز جمعه (۲۹ ثور) در سراسر جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دور از انتخابات ریاست جمهوری ایران چهار نامزد به شمول حسن روحانی رئیس جمهوری برحال جمهوری اسلامی ایران با هم رقابت می کنند.

رای گیری در این انتخابات از ساعت ۸:۰۰ صبح جمعه آغاز شده است و حدود ۶۳ هزار و ۵۰۰ شعبه رای دهی در سراسر ایران ایجاد شده و ۶۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این رویداد را پوشش تصویری و خبری می دهند.

براساس اعلام مقامات ایرانی در این انتخابات ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر واجدان شرایط به کاندیدای مورد نظر شان رای خواهد دادند.

گفتنی است آقایان “سیدمصطفی آقامیرسلیم” مشهور به میرسلیمف حسن روحانی، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی- مشهور به رئیسی و سیدمصطفی هاشمی‌طباء در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران در رقابت هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در مرحله آغاز رای گیری به حسینیه امام‌خمینی(ره) در تهران حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.

ایشان پس از شرکت در انتخابات تاکید کرد: اولا خدای متعال را بر نعمت مردم‌سالاری و انتخابات و حضور مردم سپاس‌گذاری می‌کنم، این نعمت بزرگی است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه توصیه من این است که مردم هر چه بیشتر شرکت کنند، خاطرنشان کردند: هر چه زودتر پای صندوق‌ها بیایند، معتقدم کار نیک را بایستی در اول وقت آن انجام داد و تاخیر نباید انداخت و معتقدم انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار مهم است، سرنوشت کشور دست آحاد مردم است که رئیس قوه مجریه را انتخاب می‌کنند، به اهمیت این کار توجه کنند.

وی در ادامه اظهار داشتند: انتخابات شوراهای شهر و روستا هم مهم است، زیرا کسانی انتخاب می‌شوند که خدمات شهری و روستایی را یعنی مسائل روزمره مردم را در اختیار دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *