رای زنی امریکا و قطر، برای تمدید ممنوعیت خروج ۵ زندانی طالب

یکی از ماقامات ارشد امریکایی گفته است که حکومت اوباما در حال رای زنی با مقامات قطری به منظور تمدید ممنوعیت سفر ۵ تن از

یکی از ماقامات ارشد امریکایی گفته است که حکومت اوباما در حال رای زنی با مقامات قطری به منظور تمدید ممنوعیت سفر ۵ تن از زندانیان آزاد شده طالبان از گوانتانامو است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مقام ارشد که نخواست نامش فاش شود  به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که حکومت امریکا و قطر در حال رای زنی روی یک توافقنامه جدید هستند که محدودیت ها بر ۵ زندانی ارشد طالبان را شش ماه دیگر نیز تمدید می کند.

کاخ سفید روز جمعه گفتگوها در رابطه به ۵ زندانی طالبان در قطر را تایید می کند؛ اما از ارایه جزییات خودداری کرده است.

در عین حال؛ جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ” ما با همکاران قطری مان در حال برداشتن گام هایی هستیم که برای امنیت ملی مردم امریکا مهم است”.

گفته می شود؛ حداقل یکی از این ۵ زندانی طالب،‌ سال گذشته در قطر با شورشیان ارتباط داشته است، جزییاتی از چگونگی این ارتباط نشر نشده، اما کاخ سفید تایید کرده که محدودیت بر یکی از این ۵ زندانی را تشدید کرده است.

همچنین اعضای کنگرس امریکا نگرانی خود از اتفاقاتی که ممکن است پس از منقضی شدن محدودیت ها بر این زندانیان رخ دهد، ابراز کرده و از حکومت اوباما می خواهند تا قطر را برای تمدید توافقنامه قناعت دهد.

این در حالی است که بر اساس توافقنامه‌ای که‌ این ۵ زندانی با یک سرباز امریکایی تبادله شده بود؛ قطر وظیفه داشت تا پایان ماه جون بر ۵ زندانی طالب محدودیت وضع کند.

Author

About Author