راه حل بحران یمن تنها از طریق گفتگو امکان پذیر است

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، گفتگوهای سیاسی را تنها راه بیرون رفت از بحران در این کشور جنگ زده عنوان کرد.

4bhj6cd1b77ddc1i7n_800C450

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اسماعیل ولد الشیخ می گوید: گفتگوهایی در کویت انجام شده و ما خواهان ادامه این گفتگوها در هفته های آینده برای هستیم و از دو میخواهیم به میز مذاکره بازگردند تا از طریق گفتگو به خشونت ها نقطه پایان گذاشته شود.

ولد الشیخ تصریح کرد: در صورتی این کشور می تواند وارد مسیر درست شود که طرف های درگیر تصمیمات اساسی اتخاذ کنند و به تفاهم برسند.

اسماعیل ولد شیخ  گفت: ما بر این باوریم هر توافقی باعث متوقف شدن اوضاع وخامت بار انسانی شهروندان یمنی خواهد شد.سازمان ملل بر حمایت خود از ادامه یافتن گفتگوهای کویت تاکید دارد چرا که این گفتگوها ممکن است نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که اوضاع عادی به صنعا و دیگر نقاط یمن بازگردد.همه طرف ها مسئول اوضاع امنیتی یمن هستند. زیرساخت های اقتصادی یمن در طی اقدامات خشونت بار به شدت تخریب شده است و اماکن مسکونی هدف حملات راکتی ای قرار می گیرد.

اسماعیل ولد شیخ  تاکید کرد: گفتگوی سیاسی تنها راه برای تغییر اوضاع یمن است و شهروندان یمنی از اوضاع کنونی در این کشور به شدت آسیب دیده اند و باید مقامات یمنی از کشور خود حمایت کنند.

Author

About Author