راه بغلان ـ کندز باز شد؛ بغلان ـ کابل همچنان مسدود است

وزارت امور داخله می گوید که مسیر عمومی بغلان ـ کندز بعد از نزدیک به چهار روز باز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسیر عمومی بغلان ـ کندز بعد از حمله تهاجمی طالبان مسلح بالای شهر پلخمری مسدود شده بود.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که این مسیر صبح امروز (۱۴سنبله) به روی ترافیک باز شده و مردم می توانند از آن عبور و مرور کنند.

به گفته وی، شب گذشته طی عملیات مشترک، تلفات سنگین برای طالبان مسلح وارد گردیده و بیشترین ساحات در بغلان تصفیه گردیده است.

اما اعضای شورای ولایتی بغلان می گویند که مسیرهای پلخمری ـ کابل و پلخمری ـ مزارشریف، همچنان مسدود است و از سوی طالبان مسلح کمربندهای تلاشی ایجاد شده است.

فیروزالدین ایماق، عضو شورای ولایتی بغلان در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت: «شب گذشته در نتیجه عملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی، طالبان مسلح با شکست مواجه شدند.»

به گفته وی، در حال حاضر تنها مسیر پلخمری ـ کندز باز شده و مسیرهای پلخمری ـ کابل و پلخمری ـ مزارشریف همچنان مسدود است.

ایماق اظهار داشت که این دو مسیر کاملا مسدود است؛ اما یک تعداد موترهای محلی از داخل قریه جات می گذرد و اشخاص عادی از این مسیر می توانند رفت و آمد داشته باشند.

این عضو شورای ولایتی بغلان می گوید که کارمندان دولتی نمی توانند از مسیر رفت و آمد داشته باشند چون در مسیر کیله گی طالبان مسلح در پنج منطقه «چک پاینت» دارند و تمام موترها را تلاشی می کنند.

بر اساس معلومات منبع، «فضا در کل در پلخمری خوب است و مخالفان شکست خوردند؛ اما انتظار داریم که نیروهای امنیتی طالبان مسلح را از اطراف شهر دورتر بسازند».

ایماق با بیان اینکه روز گذشته ۱۵ پولیس محلی در قسمت بیز «کمپودر نادر»، به مخالفان تسلیم شدند، اظهار داشت که در حال حاضر در شهر پلخمری جنگ نیست و وضعیت نورمال است؛ اما یک حالت «وحشت» و هراس بر شهر حاکم است.

قابل ذکر است که فعالیت شبکه های مخابراتی در بغلان به صورت نسبی غیرفعال بوده و بخشی از مردم به ولایت های دیگر پناه برده اند.

با این حال، طالبان مسلح مدعی شده اند که در بخش هایی از بغلان مرکزی، بالای شماری از پوسته ها حمله کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *