راهپیمایی و تحصن فلسطینیان برای آزادی اسیران شان

صدها فلسطینی با راهپیمایی و تحصن در خیابان های قدس شریف وغزه، آزادی همه اسیران فلسطینی از جمله خالد الشیخ اسیر ۱۴ ساله را خواستار شدند.

صدها فلسطینی با راهپیمایی و تحصن در خیابان های قدس شریف وغزه، آزادی همه اسیران فلسطینی از جمله خالد الشیخ اسیر ۱۴ ساله را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شرکت کنندگان در این راهپیمایی ها و تحصن ها به تصمیم رژیم اسرائیل برای محاکمه خالد الشیخ اعتراض و با آن به شدت مخالفت کردند.

رژیم اسرائیل قرار است خالد الشیخ اسیر خردسال فلسطینی را که تنها ۱۴ سال سن دارد و بیمار است، امروز (چهارشنبه) محاکمه کند.

خانواده خالد الشیخ به همراه ده ها جوان و کودک فلسطینی در قدس شریف در اعتراض به جنایات رژیم اسرائیل، ضمن تحصن، به یاد اسرا به ویژه این اسیر خردسال شمع روشن کردند.

در غزه نیز مردم به ویژه کودکان و جوانان همراه با رییس و اعضای کمیته مردمی مقابله با محاصره در حالی که پرچم فلسطین و تصاویر خالد الشیخ را با خود حمل می کردند در شعارهایی به زبان های عربی و انگلیسی خواستار آزادی او و همه اسیران شدند.

جمال الخضری بر ضرورت محاکمه و مجازات همه اشغالگران اسرائیل که لحظه ای جنایات ضد بشری خود علیه ملت مظلوم فلسطین از جمله اسیران را متوقف نکرده اند، تاکید کرد.

رییس کمیته مردمی برای مقابله با محاصره، با اعتراض شدید به رنج های طاقت فرسایی که اسیران فلسطینی در زندان های رژیم اسرائیل تحمل می کنند، گفت: این تحصن ها و راهپیمایی ها برای اعلام وفاداری به اسیران قهرمان فلسطین که تاج سر و وجدان بیدار ملت فلسطین هستند، برگزار می شود.

وی افزود: این شمع ها روزی به آتشی بزرگ تبدیل و همه موانع و زندان هایی را که اشغالگران اسرائیل ایجاد کرده اند، خواهد سوزاند.

الخضری خاطرنشان کرد: خالد الشیخ از بیماری کم خونی رنج می برد و از زمان اسارت تاکنون خانواده اش با او دیدار نکرده اند و به جای خانه و مکتب در زندان اسرائیل ها به سر می برد.

رییس کمیته مردمی مقابله با محاصره تاکید کرد که راهپیمایی و تحصن ها تا آزادی همه اسیران فلسطینی از زندان های مخوف رژیم اسرائیل ادامه خواهد یافت.

راهپیمایان در قدس و غزه با تکید بر وحدت و همکاری فلسطینی ها برای مبارزه با جنایات اسرائیلی های از جمله شهرک سازی، یهودی سازی قدس و کرانه باختری و محاصره ظالمانه غزه، آزادی فوری همه اسیران فلسطینی را خواستار شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *