راهپیمایی صدها تن از شهروندان کابل با حمایت از نیروهای امنیتی

12071488_10207175370758620_1697460451_nصبح امروز پنجنشبه (۹ میزان) صدها تن از جوانان و شهروندان کابل با راه اندازی راهپیمایی حمایت شان از نیروهای مسلح افغانستان در ولایت قندوز در شمال کشور اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این راهپیمایی بزرگ از سوی اعضای جمعیت اسلامی افغانستان در چهارراهی مقاومت شهر کابل با حضور صدها تن از مسوولان و فعالین جامعه مدنی برگزار شد.

اشتراک کنندگان این همایش در اعتراض به اوضاع قندوز، بی کفایتی مسوولین ارشد امنیتی و در حمایت از سربازان جان بر کف نیروهای مسلح کشور شعار های را مبنی بر اینکه طالبان جنایت می کنند، ارگ حمایت می کنند، شر دادند.

در این گردهمایی معتراضان، مقامات در ارگ ریاست جمهوری را متهم به حمایت از جنایات طالبان در ولایت قندوز در شمال افغانستان کردند.

آنان گماشتن افراد ضعیف و هوادار طالبان در ادارات محلی قندوز را نشانه ای از همسویی شماری از افراد ستون پنجمی در ارگ با طالبان می دانند و از مسوولان حکومت وحدت ملی خواهان برکناری این افراد از ادارات مهم دولتی اند.

معترضان با شعار “طالبان جنایت می کند، ارگ حمایت می کند”؛ خواهان مقابله جدی با گروه تروریستی طالبان شدند و از مقامات حکومت وحدت ملی خواست که در برابر این گروه تروریستی انعطاف پذیر و مدارا گر نباشند.

گفتنی است شهر قندوز پس از سه روز؛ شب گذشته از کنترل طالبان خارج شد و نیروهای امنیتی افغانستان با حمایت قاطع نیروهای بین المللی عملیات گسترده ای را برای بازپس گیری این شهر به راه انداخته بودند.

عملیات گسترده برای پس گیری شهر قندوز از دست طالبان شب گذشته با رهبری جنرال مرادعلی مراد فرمانده عمومی قوای زمینی وزارت دفاع ملی آغاز شد و صبح امروز شهر قندوز کاملا از وجود طالبان پاکسازی گردید.

آقای مراد گفته است نیروهای امنیتی به سراغ طالبان به ولسوالی های این ولایت خواهند رفت و این ولایت را از وجود تروریستان پاکسازی خواهند کرد.

Author

About Author