راننده‌گی زنان که حرام بود؛ چه اتفاق افتاد که حلال شد؟

سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان، دیروز سه شبنه فرمانی را صادر کرد که زنان هم می‌توانند مثل مردها در این کشور راننده‌گی کنند و جواز راننده‌گی بگیرند.

این فرمان قرار است در یک شورای مشورتی وزرای این کشور مورد غور و برسی قرار بگیرد و تا ماه جون سال آینده این فرمان عملی شود.

به گزارش بخش بین المللی خبرگزاری خاورمیانه شهزاده خالد سفیر این کشور در امریکا این روز را یک روز تاریخی خوانده است و گفته است که این یک تصمیم درست در زمان مناسب است.

عربستان سعودی تنها کشوری در دنیا بود که زنان اجازه راننده‌گی نداشتند. و قرار است سال آینده به این حق خود برسند.

این کار شاه عربستان در پی اعتراض‌های فعالین حقوق زن در این کشور عنوان شده که این فعالین از سال قبل اعتراض را علیه این که چرا زنان نمی‌توانند راننده‌گی کنند آغاز کرده بودند که امسال نتیجه داد.

در همین حال سازمان ملل هم از عربستان خواسته بود که در قانون قیمومیت مردان اصلاحات بیاورد و قانون ممنوعیت راننده‌کی زنان را لغو کند

در همین حال بعضی از «کاربران عربی» شبکه‌های اجتماعی نوشته اند که این کار که حکومت عربستان حرام می‌گفت چه‌گونه اتفاق اقتاد که حلال شد؟ این  نوشته‌ها در پی فتوای یک مفتی وهابی عربستان صورت گرفته است که گفته بود راننده‌گی در غرب برای زنان جایز است اما در عربستان نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *