رئیس کمیسیون نظامی شورشیان طالب کشته شد

150104233801_afghan_security_forces_640x360_afp_nocreditدر عملیات ویژه سربازان امنیت ملی در ولایت لوگر، رئیس کمیسیون نظامی شورشیان طالب در پکتیا، کشته شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی، قاری زبیر، رییس کمیسیون نظامی شورشیان طالب در پکتیا با سه تن از افرادش کشته شده است.

در خبرنامه آمده است که در این عملیات، یکی از اعضای کمیسیون نظامی شورشیان طالب در ولسوالی چرخ ولایت لوگر نیز بازداشت شده است.

ریاست امنیت ملی می گوید که این عملیات در منطقه کافر دره قریه دوبندی ولسوالی خوشی ولایت لوگر راه‌ اندازی شده بود که در نتیجه آن ضمن کشته شدن افراد متذکره، یک مخفیگاه سلاح و مهمات نیز به دست آمده است.

از این مخفیگاه، ۲ میل دهشکه، ۲۸ جعبه مرمی دهشکه، یک عراده موتر داتسن، دو پایه مخابره آیکم، ۲۸ فیر مرمی راکت، ۲ بمب دستی، ۳ سرگلوله هاوان، مهر کمیسیون نظامی شورشیان طالب در پکتیا، ۷ جلد کتاب آموزش تعلیمات نظامی شورشیان و مقداری مهمات و جنگ ‌افزار به دست آمده است.

بر اساس معلومات امنیت ملی، با دستگیری و کشته شدن این افراد، ضربه شدیدی به شورشیان طالب در ولایت های پکتیا و لوگر وارد شده است.

Author

About Author