رئیس کمیسیون شورای ولایتی طالبان مسلح برای هلمند کشته شد

Afghan-Helicopterدر نتیجه عملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی کشور در چند ولایت، ۴۶ طالب مسلح به شمول رئیس کمیسیون شورای ولایتی آنها برای هلمند کشته شده و شماری نیز زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه ای گفته است که عملیات هوایی در ولسوالی های مارجه، نهرسراج، سنگین و گرشک ولایت هلمند راه اندازی شده است.

در خبرنامه آمده است که در حمله هوایی در مربوطات ولسوالی گرشک، ۱۱ طالب مسلح به شمول «ملا حمزه» رئیس کمیسیون شورای ولایتی آنها کشته و یک باب دیپوی مهمات نیز تخریب شد.

همچنین در حمله هوایی در مربوطات ولسوالی مارجه، ۸ طالب مسلح کشته، ۶ تن زخمی و دو عراده موتر و یک عراده موترسایکل آنها نیز تخریب شد.

خبرنامه می افزاید که در حمله هوایی در ولسوالی سنگین نیز ۱۲ طالب مسلح کشته شد و در عملیات مشابه در ولسوالی نهرسراج، ۳ عضو گروه القاعده از بین رفته است.

در عین حال، وزارت دفاع ملی از کشته شدن قاری شمس الرحمن یکتن از فرمانده هان مشهور طالبان مسلح همراه با ۱۰ تن از افرادش در عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی خاش ولایت بدخشان خبر می دهد.

بر اساس خبرنامه وزارت دفاع ملی، در نتیجه عملیات در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب، به شمول عبدالله جان، فرمانده مشهور طالبان مسلح ۲ تن کشته و  ۹ تن دیگر زخمی شد.

طالبان مسلح هرچند در رابطه به این عملیات اظهار نظر نکرده اند؛ اما از درگیری شدید در ولسوالی خاش ولایت بدخشان خبر می دهند.

Author

About Author