رئیس و معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی تعیین شدند

اعضای کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی پس از مراسم تحلیف، رئیس، معاون و منشنی این کمیسیون را انتخاب نمودند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالستار سعادت بحیث رییس، ریدا عظیمی معاون، نادر محسنی منشی و سخنگوی این اداره با اتفاق اراء انتخاب شدند.

این کمیسیون پنج عضو دارد که در نخستین جلسه رئیس و هیات اداری خود را از میان همین اعضا انتخاب کردند.

نادر محسنی منشی این کمیسیون می گوید که درانتخابات بین عزیزالله آریانفرو عبدالستار سعادت دو نامزد ریاست کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی، عبدالستار سعادت با کسب ۴ رای از مجموع ۵ رای به عنوان رییس این کمیسیون انتخاب شد.

و همچنین گفته می شود که ریدا عظیمی تنها کاندیدای معاونیت این کمیسیون، با اکثریت آرا به عنوان معاون و نادر محسنی به عنوان منشی و سخنگوی  این کمیسیون انتخاب شد.

بررسی و پیگیری شکایت ‌‎های مرتبط به مسایل انتخاباتی از وظایف عمده کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت های انتخاباتی است،

عبدالستار سعادت رییس این کمیسیون به خبرنگاران گفت: “ما تعهد می کنیم که مطابق قانون اساسی عدالت و شفافیت انتخابات را در اولویت کاری خود قرار دهیم.”

به گفته وی، هرچند در افغانستان چالش های متعدد وجود دارد اما تلاش خواهند کرد که هیچ گاه تحت تاثیر و نفوذ کسی قرار نگیرند.

رییس کمیسیون مستقل رسیده گی به شکایت های انتخاباتی بر همکاری بی درنگ جامعه مدنی، رسانه ها و مردم تاکید ورزید.

در انتخابات های قبلی ترکیب کمیسیون شکایات انتخاباتی متشکل از ۲ شهروند خارجی و ۳ شهروند افغانستان بود اما به اساس قانون جدید تشکیل، وظایف و صلاحیت های کمیسیون انتخابات، شهروندان خارجی حق عضویت در این کمیسیون را ندارند.

افغانستان کمتر از هفت ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی برگزار می کند.

گفتنی است به اساس فرمان رییس جمهور عبدالستار سعادت، ریدا عظیمی، نادر محسنی، عزیزالله آریافر و پیغمبرقُل دوغن از میان فهرست پانزده نفری کمیته گزینش به عنوان اعضای جدید کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی برگزیده شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *