رئیس عمومی جدید کمیته سویدن برای افغانستان، در کابل

آقای دیمیتریج تودورویج، مقام ریاست عمومی دفتر کمیته سویدن برای افغانستان (SCA) در کابل را امروز اشغال کرد.

به گزارش خبرگزاری خارومیانه، کمیته سویدن برای افغانستان بزرگترین نهاد غیر دولتی سویدنی در افغانستان بوده و برای ۳۲ سال درین کشور مشغول فعالیت میباشد، اکنون این موسسه دارای ۵۷۰۰ کارمند بوده که ۹۹ در صد آنرا اتباع افغانی تشکیل میدهد.

آقای تودورویج میگوید: هدف اصلی از درخواست من به مقام ریاست عمومی دفتر کمیته سویدن برای افغانستان این بود که این موسسه ارتباط عالی با جوامع محلی و محبوبیت خوب میان افغانها و جامعه نهادهای غیر دولتی در افغانستان دارد.

وی فکر میکند که تاریخ طولانی تطبیق موفقانه برنامه ها در این کشور، دلیل برای شهرت خوب این موسسه پنداشته میشود.

 آقای تودورویج بیش از ۲۰ سال در عرصه انکشاف بین المللی مصروف کار بوده و در پُست ها و نهادهای متعدد چون اگسفام (Oxfam) و شورای مهارجرین دانش (Danish Refugee Council)ایفای وظیفه نموده است، وی در عرصه های انکشاف سازمانی، کمک های بشری و مدیریت تجربه کاری داشته و برنامه ها را در کشورهای جنگ زده مانند عراق و افغانستان رهبری نموده است.

آقای تودورویج از کشور کروشیا بوده و تجربه کاری از جریان دوره عبوری در بالکانس دارد.

خانم انا کارین جانسن، سکرتر جنرال کمیته سویدن برای افغانستان میگوید: ما از استخدام آقای دیمیتریج تودورویج بی نهایت خوشنود هستیم، وی از تجربه کاری که برای سرپرستی بیشتر از ۵۷۰۰ تن در جریان دوره انکشاف و تغییر در افغانستان نیاز است، برخوردار است.

آقای تودورویج معتقد است که ماموریت واضح کمیته سویدن برای افغانستان یکی از دلایل عمده برای موفقیت کار این کمیته در این کشور طی ۳۲ سال و ادمه کار مهم در عرصه های صحت، معارف، انکشاف دهات و توانبخشی افراد دارای معلولیت میباشد.

 وی اظهار داشت که احراز مقام ریاست عمومی در سال ۲۰۱۴ دلچسپ است، چون سال ۲۰۱۴ فرصت ها و چالش ها را دربر خواهد داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *