رئیس جمهور کرزی فردا عازم اسلام آباد می شود

حامد کرزی رئیس‌جمهور کشورمان فردا (دوشنبه) برای گفت‌وگو با مقامات پاکستانی درباره روند صلح و مذاکره با طالبان وارد اسلام آباد پایتخت این کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، رئیس جمهور کرزی روز گذشته در یک نشست خبری در کابل تاریخ سفرش را بنا به دعوت رسمی نوازشریف صدراعظم پاکستان به اسلام آباد چهارم سنبله  اعلام کرد.

این سفر آقای کرزی به اسلام به آباد به دنبال رایزنی ها و دعوت مکرر نوازشریف صدراعظیم جدید پاکستان صورت می گیرد طوریکه سرتاج عزیز در سفر اخیرش به کابل دعوت نامه رسمی او را به کرزی سپرد.

گفته می شود در این سفر رئیس جمهور کرزی در باره آزادی شماری از اعضای ارشد طالبان که در زندان‌های پاکستان بسر می برند از جمله «ملا عبدالغنی برادر» مرد شماره ۲ سابق طالبان، و نیز از سرگیری روند مذاکرات صلح با مقامات ارشد اسلام آباد گفتگو نماید.

 عمر داوود زی، سفیر افغانستان در پاکستان ابراز امیدواری کرده است که این سفر بتواند زمینه آزادی زندانیان طالبان و نیز حمایت از روند مذاکرات صلح به رهبری دولت افغانستان را در پی داشته باشد.

همچنین محمد اسماعیل قاسمیار مشاور بین المللی شورای عالی صلح کشور گفته است که ما به دنبال آزادی تعدادی از اعضای طالبان که به دلایل سیاسی در زندان‌های پاکستان محبوس هستند می‌باشیم که ملا برادر هم یکی از آنها است.

 پاکستان پیش از این، در پاسخ به درخواست مقامات افغانستان، حدود ۲۶ زندانی طالبان که غالبا از اعضای رده میانی این گروه بودند را آزاد کرد و این در حالی است که مقامات کشور همچنان خواهان آزادی برخی دیگر از اعضای ارشد طالبان از جمله ملا عبدالغنی برادر فرمانده عملیاتی سابق طالبان برای تسریع روند مذاکرات صلح هستند.

قرار است در این سفر رئیس جمهور کرزی را شماری از اعضای شورای عالی صلح، مشاورین ارشد ریاست جمهوری و مقامات امنیتی کشور، به آسلام آباد همراهی کنند.

گفتنی است که طی دوازده سال گذشته این سفر کرزی، بیستمین سفری است که در اسلام آباد صورت می گیرد اما رئیس جمهور کرزی این همه سفر را به پاکستان قابل دستآورد خوب برای دولت افغانستان ندانسته و تاکید کرده که برای گرفتن نتیجه نهایی همچنان به تلاش خویش ادامه خواهد داد.

مقامات نظامی پاکستان همواره متهم به مداخله در امور کشوری افغانستان بوده و تمامی عملیات های انتحاری و تخریبی که در افغانستان صورت می گیرد از داخل خاک پاکستان سازماندهی می شود و اکثر از عاملین انتحاری و تخریبی در این کشور دستگیر می شوند آنان اعتراف می کنند که برنامه عملیاتی و انتحاری را در یکی از مناطق کشور پاکستان اموزش دیده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *