رئیس جمهور: پیام انقلاب امام حسین(ع)جهان شمول است

غنی یمحمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروزشنبه (۲ عقرب)  در مراسم عاشورا در مسجد جامع و حسینیهء نبی اکرم (ص) در غرب شهر کابل اشتراک کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “رئیس جمهور” تجلیل از عاشورا را تجلیل از عدالت طلبی و ایستادگی در برابر استبداد خواند.

آقای خاطرنشان کرد که پیام انقلاب امام حسین (ع)‌ جهان شمول است و تمام دنیا به این پیام نیاز دارد چون عدالت، اصلاحات و مقاومت یک پیام دوامدار است.

رئیس جمهور غنی افزود: عدالت اساس دین مبین اسلام را تشکیل میدهد و پیام امام حسین و عاشورا برای مردم آزادهء افغانستان پیام عدالت و مساوات در برابر قانون می باشد؛ همهء ما مساوی و برابر هستیم و از همین جهت امروز تمام ملت مسلمان افغانستان این روز بزرگ را گرامی میدارند.

وی گفت: ما باید خشونت و افرطیت را اجازه ندهیم و با هرگونه تشدد و افراطیت مبارزه کنیم زیرا افراطیت همانند دزدی است که آینده اطفال، زنان و کشور ما را به یغما می برد و معنی اش عدول از اصولی می باشد که از ۱۴۰۰ سال بدینسو ما را رهنمایی کرده است.

رئیس جمهور ضمن اینکه از اهدای خون در روز عاشورا استقبال کرده، گفت که همهء ما نیاز داریم تا خون را وسیله حیات بسازیم، بخصوص برای قوای امنیتی و دفاعی کشور که حسین وار در سنگر های داغ برای دفاع از ناموس، عزت، استقلال، تمامیت ارضی و آینده ما ایستاده گی می کنند.

 آقای غنی خاطر نشان کرد که دولت افغانستان متعهد است که از حریم عاشورا دفاع کند و سنت دیرینه و کهن عزاداری را به بهترین شکل و عقلانی ترین سیمای آن احیا نماید. وی از مردم  مسلمان و عزتمند افغانستان خواست تا این روز تاریخی را به شکلی گرامی بدارند که موجب اتفاق و اتحاد سرتاسری گردد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد که حسین وار رفتار کردن نیازمند آنست که کار نامه های امام حسین (ع) را از عمق قلب درک کنیم و بالای آن عمل نمائیم.

غنی محرم 1394

در این مراسم بر علاوه رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور اسبق افغانستان، شماری از وزرای کابینه و اعضای شورای ملی نیز حضور داشتند.

Author

About Author