رئیس جمهور: وفات آیت الله محسنی (ره) ضایعه بزرگ برای کشور و جهان اسلام است

رئیس جمهور کشور ضمن غمشریکی با خانواده آیت الله محسنی (ره)، رئیس پیشین شورای علمای شیعه افغانستان، وفات ایشان را ضایعه ای بزرگ برای کشور و جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، در پیام تسلیتی، نسبت به وفات آیت الله محسنی (ره) همدردی کرده است.

متن پیام تسلیت رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نحمده ونصلی علی رسوله الکریم

پیام تسلیت و همدردی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در پیوند به وفات آیت الله محمد آصف محسنی از رهبران جهاد مردم افغانستان.

با اندوه فراوان اطلاع یافتم که آیت الله محمد آصف محسنی از مراجع تقلید اهل تشیع و شخصیت روحانی و علمی کشور، داعی اجل را لبیک گفت و به دارالبقا شتافت.

انا لله و انا الیه راجعون

شادروان آیت الله محمد آصف محسنی دارای اخلاق و سجایای نیکو بود، در عرصه علوم اسلامی دست بلند داشت و در پیروزی جهاد برحق مردم افغانستان تلاش های خستگی ناپذیر را انجام داد. وفات او یک ضایعه بزرگ برای کشور و جهان اسلام است.

از مرحوم محسنی تالیفات و آثار ارزشمند در حوزه‌ی علوم اسلامی بجا مانده که می تواند مشعل راه نسل های بعدی گردد و میراث‌ ماندگار برای مسلمانان افغانستان و جهان اسلام به‌شمار ‌رود.

مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده، دوستان و ارادتمندان مرحومی، علمای اهل تشیع و تسنن کشور و همه‌ی مردم افغانستان ابراز می کنم و برای متوفی از بارگاه خداوند متعال بهشت برین و به بازمانده گانش صبر جمیل استدعا میدارم.

آمین یا رب العالمین

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *