رئیس جمهور غنی به ولایت میدان وردک سفر کرد

غنی میدانمحمد اشرف غنی، رئیس جمهور همراه با مسئولان ارشد امنیتی کشور جهت دیدار و غمشریکی با وارثین شهدای حادثه اخیر ولایت میدان وردک، روز جمعه (۲۷ قوس) به این ولایت سفرکرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هدف از سفر رئیس جمهور و هیات همراهش به ولایت میدان وردک، بررسی وضعیت امنیتی و همچنان فاتحه و ابراز غمشریکی با خانواده های قربانیان حادثه اخیر در این ولایت خوانده شده است.

در این سفر ابتدا رئیس جمهور غنی در جلسه امنیتی که در آن وزیر امور داخله، لوی درستیز وزارت دفاع ملی، معاون ریاست عمومی امنیت ملی، والی و مسئولین امنیتی آن ولایت نیز حضور داشتند، اوضاع عمومی امنیتی میدان وردک را مورد بررسی قرار داد و بخاطر بهبود وضعیت امنیتی آن ولایت به مسئولین مربوط هدایات لازم داد.

بعداً رئیس جمهور کشور در محفلی که در آن بزرگان، متنفذین و اقشار مختلف مردم ولایت میدان وردک حضور داشتند، اشتراک کرد.

در این محفل بزرگان، متنفذین و نمایندگان مردم ولایت میدان وردک در شورای ملی، مشکلات محلی شانرا در عرصه مختلف مطرح کردند.

رئیس جمهور پس از شنیدن خواست ها و پیشنهادات آنان، یکبار دیگر به روان پاک شهدای حادثه اخیر آن ولایت اتحاف دعا کرد و به نماینده گی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از خانواده های شهدا و مردم بخاطر وقوع حادثه مذکور، پوزش خواست.

رئیس جمهور خطاب به ورثهء شهدا و مردم ولایت میدان وردک گفت که مرتکبین این حادثه تحت بازداشت و تحقیق قرار دارند و از مردم خواست تا به دولت وقت بدهند تا از طریق اقدامات اصولی، حق و عدالت را بجا نماید.

رئیس جمهور از صبر و حوصله مندی مردم ولایت میدان وردک و از اینکه آنها گفتند که میان مغرضین و اردوی ملی باید تفکیک وجود  داشته باشد، قدردانی کرد.

رئیس جمهور گفت که در میدان جنگ نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را هیچ کسی شکست داده نمی تواند، دشمنان می خواهند با ایجاد تفرقه ما را شکست بدهند و باید تاکید کنم که ما در میدان سیاست، خون سربازان خویش را نمی بازیم، اما از آنها حساب نیز می خواهیم.

محمد اشرف غنی گفت که وظیفه اصلی من در سال جاری حراست از آزادی، استقلال و تمامیت ارضی کشور بود، زیرا ارادهء دشمنان این بود که افغانستان را به دو جغرافیای سیاسی مبدل سازند، اما این را اجازه ندادیم و تا ابد نخواهیم داد.

رئیس جمهور با اشاره به پلان های دولت بخاطر بهبود وضعیت امنیتی کشور بخصوص ولایت میدان وردک، گفت که به نهاد های امنیتی و دفاعی کشور هدایت  داده است تا پلان امنیتی پنج ماه آینده را آماده سازند.

رئیس جمهور غنی از بزرگان ولایت میدان وردک خواست که آنها نیز پلان مردمی را برای تامین امنیت و ثبات مناطق شان ترتیب نموده، با دولت شریک سازند، زیرا بدون سهمگیری مردم امنیت تامین نمی گردد.

رئیس جمهور در رابطه به پلان های دولت بخاطر بهبود وضعیت اقتصادی مردم گفت که سال آینده در کشور، سال آب و زمین خواهد بود و هدف ما این است که کشور را در عرصه تولید گندم به خودکفایی برسانیم.

همچنان رئیس جمهور غنی گفت که دولت بالای آب و زمین به طور بنیادی کار کرده است و تا چند ماه آینده تفصیلات بیشتر را در زمینه احداث بند ها، خدمت مردم ارائه خواهد کرد.

Author

About Author