رئیس جمهور سالروز استقلال کشور را با یک گل تجلیل کرد

حامد کرزی رئیس جمهوری کشور نود و چهارمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان را با گذاشتن یک گل در پای “منار استقلال اکلیل” در محوطه وزارت دفاع ملی تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، این گل به گرامیداشت از “۲۸ اسد” نود و چهارمین سالگرد استرداد استقلال کشور توسط رئیس جمهور و با حضور وزیر دفاع ملی شمار از اعضای کابینه و نمایندگان پارلمان در پای منار استقلال اکلیل گذاشته شد.

در این مراسم رئیس جمهور کرزی در حالیکه از جانب ستر جنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی همراهی می شد و سربازان اردوی ملی در صفوف منظم به رسم احترام ایستاده بودند و سرود ملی کشور توسط تیم باندو نواخته شد و رئیس جمهور کشور و سایر حاضرین دراین مراسم،  به یاد بود از شهدا، قهرمانان و غازیان استقلال افغانستان ادای احترام کردند.

در این مراسم حضرت صبغت الله مجددی رهبر جهادی، رئیس مشرانو جرگه، معاونین ولسی جرگه و مشرانو جرگه،  شماری از وزرا و اعضای مجلسین شورای ملی، گل الرحمن قاضی رئیس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی، مولوی قیام الدین کشاف رئیس شورای سرتاسری علمای افغانستان، داکتر اشرف غنی احمدزی رئیس کمیسیون تنظیم پروسه انتقال، زلمی خلیلزاد سفیر اسبق ایالات متحده امریکا در افغانستان، جنرال جوزف دانفورد فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان و شماری از سفرا و نمایندگان کشور های دوست مقیم کابل حضور داشتند.

گفتنی است که محل منار استقلال با تصاویر شماری از شاهان، غازیان، مجاهدان و شخصیت های ملی و تاریخی کشور مزین شده بود.

با این حال رئیس جمهورکرزی در پیام  تبریکیه خود نود و چهارمین سالگرد استرداد استقلال کشور را به ملت افغانستان مبارک باد گفته وخاطرنشان کرده است که تاریخ افغانستان مملو از افتخارات، کارنامه ها و فداکاری ها می باشد.

کرزی تاکید کرده که ملت با شهامت و غیور ما درطول تاریخ با تجاوزات زیاد و مشکلات ناشی از آن مواجه شده است، اما هیچگاهی سر تسلیم برای بیگانه ها فرو نیاورده است از همین لحاظ مردم افغانستان همیشه برای پاسداری از عزت، وقار و استقلال شان قربانی های زیادی را متقبل شده اند.

رئیس جمهور افزوده است امروز ما افغانها از قربانی های اجداد و نیاکان ما که ۹۴ سال قبل برای کسب استقلال نثار کردند و با وحدت کامل و برادری بیگانه ها را از کشور خویش راندند، یاد بود بعمل می آوریم.

حامدکزی گفته که بمناسبت این جشن با شکوه، ما افغانها یکبار دیگر با همدیگر تعهد می کنیم که در آینده نیز از دین، وطن و ناموس خویش در مقابل هر متجاوز با شجاعت، وحدت و برادری دفاع می کنیم و بنابرین هر بیگانه خیال حاکمیت بر افغانستان را از سر بیرون کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *