رئیس جمهور رویداد خونین امروز ننگرهار را محکوم کرد

حامد کرزی رئیس جمهور کشور رویداد خونین قبل از ظهر امروز (پنجشنبه) در ولایت ننگرهار را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد و عاملین آنرا دشمنان قسم خورده مردم افغانستان دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در اثر انفجار بمب کارگزاری شده در یک قبرستان در قریه موسوم به گولایی از مربوطات ولسوالی غنی خیل ولایت ننگرهار در شرق چهارده تن از زنان و کودکان کشته شدند.

رئیس جمهور تاکید کرده که هدف قرار دادن و کشتار افراد ملکی بخصوص زنان و کودکان نشانهء  ورشکستگی فکری، عقیدوی و نظامی دشمنان مردم افغانستان است.

حامد کرزی این رویداد خونین که باعث کشته شدن زنان و کودکان در روز اول عید سعید فطر شده به شدیدترین الفاظ محکوم کرد و عاملین آنرا دشمنان شکست خورده مردم افغانستان دانسته است.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است، انفجار ماین جاسازی شده توسط دشمنان مردم افغانستان در هدیره ولسوالی غنی خیل ولایت ننگرهار زمانی صورت گرفته که اقارب یکی از افراد که هشت ماه قبل توسط طالبان به قتل رسیده بود، به زیارت او می رفتند.

همچنین در این رویداد چهار خانم نیز زخمی شده اند.

حامد کرزی ضمن محکوم نمودن این عمل بزدلانه گفته که دشمنان مردم افغانستان که به هیچ دین و آئینی پابند نیستند، حتی در هدیره مسلمانان و روز عید که روز خوشی و سرور است، هموطنان بی گناه ما را به خاک و خون کشاندند.

رئیس جمهور گفته که هدف قرار دادن و کشتار افراد ملکی بخصوص زنان و کودکان نشانهء ورشکستگی فکری و عقیدوی دشمنان مردم افغانستان بوده که در جبهه نبرد توانایی رویارویی با نیروهای امنیتی کشور را ندارند.

رئیس جمهورمراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به خانواده های کشته شده ابراز کرده و از بارگاه خداوند ج برای آنان صبر جمیل  و برای زخمی شده گان صحتمندی عاجل تمنا کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *