رئیس جمهور روسیه به بان کی مون مدال دوستی ملت ها را داد

1687805ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نشان دوستی ملت ها اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه دبیرکل سازمان ملل را برای خدمات ویژه در تحکیم صلح و دوستی، روح همکاری و تفاهم بین ملت ها، لایق دریافت نشان دوستی ملل دانسته است.

بان کی مون در این مراسم ضمن تمجید از اقدام های پوتین برای حل مسائل جهانی گفت: اکنون در آخرین سال دبیرکلی هستم و از این فرصت برای تشکر از تلاش های رییس جمهوری روسیه در عرصه بین المللی قدردانی می کنم.

وی افزود: روسیه به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل از صلح و ثبات بین المللی دفاع می کند.

در این دیدار همچنین مسائل مربوط به اوضاع سوریه مطرح شد.

دبیرکل سازمان ملل در هفته گذشته به دلیل پذیرش فشار عربستان سعودی و گروه ائتلاف وابسته به این کشور در حذف نام عربستان از فهرست گزارش سازمان ملل به عنوان مرتکبین جنایت علیه کودکان و غیرنظامیان در یمن، به عنوان فروشنده اعتبار این سازمان در قبال دریافت دلارهای نفتی مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه با حضور ۸۰۰ هیات دولتی و غیر دولتی از کشورهای مختلف جهان امروز با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران شایش یافت.

در این همایش اقتصادی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، نخست وزیر ایتالیا، دبیر کمیسیون اتحادیه اروپا، نیکلای سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه و ده ها مقام دولتی روسیه حضور دارند و جلسه عمومی نیز عصر جمعه با سخنرانی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور برگزار می شود.

Author

About Author