رئیس جمهور : به مستمندان در رمضان کمک کنید

رییس جمهور کرزی فراه رسیدن ماه مبارک رمضان را به مسلمانان تبریک گفته و روی کمک به خانواده های فقیر و مستمند در این ماه تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه حامد کرزی در بیانیه  رادیویی اش گفت، شماری از خانواده ها در شهر و دهات افغانستان وجود دارند که توان تهیه مواد غذایی برای سحر و افطارشان را ندارند.

رییس جمهور کرزی تاکید کرد که :   در شهرها و دهات هموطنانی داریم که در زنده گی روزمره با مشکلات زیاد اقتصادی روبرو اند با تنگ دستی و بیچاره گی روزه می گیرند به تمام ثروت مندان لازم است تا از هموطنان نادار و مستمند خود دستگیری کنند. از سوی دیگر رییس جمهور افغانستان از تاجران و دکانداران نیز تقاضا کرده است تا در جریان ماه مبارک رمضان انصاف را در نظر گرفته و از قیمت فروشی بالای مردم بپرهیزند.

رییس جمهور افغانستان در این سخنرانی رادیویی خود از نهاد های خیریه و کمک رسان نیز تقاضا کرده است تا به کمک های شان را در ماه رمضان به خانواده های فقیر ادامه بدهند. پیش از این شماری از خانواده های بی بضاعت در شهر کابل از نبود امکانات خوب و عدم داشتن مواد غذایی برای سحر و افطارشان شکایت کرده و خواهان کمک از سوی حکومت و نهاد های خیریه شده اند.

حامد کرزی از خانواده ها خواسته تا متوجه گشت و گذار اطفال شان باشند: اگر اطفال از حد زیاد زیر آفتاب سوزان بازی کنند و یا هم گشت و گذار زیاد داشته باشند شعاع آفتاب به جلد آنها ضرر رسانده و آب وجود شان کم می شود این دو عامل اکثراً باعث بیماری اطفال در موسم گرما می گردند خصوصاً مادران ما در موسم گرما و تابستان متوجه آب و نان اطفال خود باشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *