رئیس جمهور ایران سال نو را به روسای جمهور کشورهای اسلامی تبریک گفت

غنی و روحانی مسکودکتر حسن رحانی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن سال ۱۳۹۵ هجری شمسی و عید سعید نوروز را به سران کشورهای اسلامی از جمله «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور اسلامی افغانستان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، همچنین آقای رحانی فرارسیدن سال نو را به روسای جمهور کشورهای تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان نیز تبریک گفته است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که آقای حسن روحانی در پیام‌های جداگانه خود خطاب به سران ۹ کشور منطقه از جمله افغانستان که نوروز را جشن می‌گیرند، اظهار کرد: نوروز، عید اعتدال و کهن‌ترین سنت پویای تاریخ مشترک ما است؛ عیدی که غبار روزگار و گرد فراموشی بر دامان آن نمی‌نشیند و پیام آن، صلح، همزیستی و همدلی و بهترین هنگامه برای نشاندن درخت دوستی است.

رئیس جمهور ایران، نوروز را نماد آشتی و مهربانی با طبیعت دانست و تاکید کرد: آیین نوروز یادگار مدنیّتی رفیع در گستره تاریخ بشریت و میعادگاه فرهنگ‌ها و آیین‌ ملتی است که اعتدال بهاری را پاس می‌دارند.

روحانی افزود: آیین نوروز آیینی است که امروزه کشورهای ما، بسیار به آن و فرهنگ غنی برآمده از آن نیازمند هستند تا با توجه به توافق تاریخی هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ و رفع تحریم‌ها و با امید به برقراری روابطی بهتر و گسترده‌تر میان همسایگان حوزه نوروز، علاوه بر دوستی و آشتی، شرایط نوینی را برای همزیستی مسالمت‌آمیز فراهم آورند.

رییس‌جمهور ایران در پایان پیام خود خطاب به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان، سالی مملو از برکت و شادکامی را برای مردم این کشورها آرزو کرده است.

Author

About Author