رئیس جمهوری مصر از مردمش خواست که صبور باشند

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر برای حل مشکلات داخلی کشورش از مردم خواست که صبور باشند و از صبر و شکیبایی کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور مصر در پی طولانی شدن بحران بی‌برقی در کلان شهر قاهره و تعدادی از ولایت های این کشور، ناچار شد برای توجیه این مسئله سخنرانی زنده تلویزیونی ایراد کند.

شبکه «المصریه» گزارش داد که عبدالفتاح السیسی با بیان اینکه مصر مشکلاتی دارد که حتی تقریبا غیرقابل حل است، این بحران را ناشی از مشکلات گذشته و نادیده گرفته شدن مشکلات موجود در سیستم انرژی برق کشورش در طول چند سال اخیر دانست و گفت که مصر با مشکلات زیادی از جمله مشکلاتی در زمینه تأمین انرژی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با بیان اینکه مصر ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دالر برای تأمین برق مصرفی مردم در طول ۵ سال آینده نیاز دارد، یاد‌آور شد که پیشتر نیز بارها اعلام کرده بود که کشورش با چالش‌های متفاوتی رو به رو شده و هیچ فردی به تنهایی نمی‌تواند با این مشکلات مقابله کند.

رئیس جمهور مصر با انتقاد از جماعت اخوان المسلمین گفت: به آنها گفته بودم ناتوانی شما در مقابله با این چالش‌ها به دین ضربه می‌زند و مردم ناتوانی شما را به پای دین خواهند نوشت.

وی در ادامه از مردم خواستار صبر و تحمل بیشتر شد و از آنان خواست صبور باشند و برای حل مشکلات داخلی تلاش کنند و اعلام کرد که گروهی هستند که به دنبال تشدید این مشکلات هستند.

رئیس جمهور مصر ضمن اعلام اینکه با صبر می‌توان بر مشکلات فائق آمد، وعده داد که دلایل اصلی بحران پیش آمده در کشور را کشف و جزئیات آن را در گزارشی به مردم و رسانه‌ها اعلام خواهد کرد.

عبدالفتاح السیسی با اشاره به حملات چند روز گذشته به نیروهای امنیتی مصری در منطقه العریش در سینا گفت که مصر با تروریسم مقابله می‌کند و اعلام کرد که نمی‌توان در یک شبانه روز به ثبات رسید اما دولت تلاش خود را برای جلوگیری از کشته شدن تعداد بیشتری از مردم بیگناه به کار خواهد بست.

روز پنجشنبه گذشته قطعی مکرر برق در «قاهره بزرگ» (شامل قاهره، حلوان، الجیزه، القلیوبیه و ۶ اکتوبر) که بیش از ۲۰ میلیون شهروند مصری را در خود جای داده وضعیت معیشتی مردم را مختل کرد.

«الشرق الاوسط» مصر، به نقل از «محمد شاکر» وزیر برق و انرژی این کشور گزارش داده بود که یک اختلال فنی منجر به خرابی ناگهانی در سیستم برق رسانی شده بود و منجر به قطعی برق تعدادی از ولایت‌های مصر شد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *