رئیس جمهورغنی فردا یکشنبه را در کشور ماتم ملی اعلام کرد

محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، به پاس ارج گذاری به شهدای حملۀ تروریستی اخیر در قول اردوی ۲۰۹ شاهین بلخ، با صدور حکمی فردا یکشنبه (۳ ثور) را ماتم ملی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در حمله تروریتسی روز جمعه در قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ ۱۳۰ تن شهید و ۶۰ تن دیگر مجروح شدند و گروه طالبان مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفتند.

در همین حال رئیس جمهورغنی با صدور حکمی روز یکشنبه را در سراسر کشور ماتم ملی اعلام کرده و گفته که برای یک روز بیرق کشور در داخل و خارج افغانستان نیمه افراشته می شود.

در حکم رئیس جمهوری غنی آمده است که به منظور اعزاز وتکریم شهدای حادثه تروریستی اخیر که در مسجد قول اردوی ۲۰۹ شاهین حین ادای نماز جمعه به شهادت رسیدند، مراتب آتی منظور است.

روز یک شنبه مورخ ۳/۲/۱۳۹۶ عزای ملی اعلام شده و بیرق افغانستان در سراسر کشور و در نمایندگی های سیاسی آن به حالت نیمه برافراشته در آورده شود.

همچین در این حکم آمده است که مراسم خاص اتحاف دعا به روح شهدای حادثه تروریستی اخیر در قول اردوی ۲۰۹ شاهین برای یک روز در مسجد ارگ ریاست جمهوری و مساجد سراسر کشور برگزار گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *