رئیس جمهورغنی در پای منار استقلال گل گذاشت

غنی استقلالمحمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان برای گرامیداشت از نود و ششمین سالگرد استرداد استقلال کشور در پای منار استقلال اکلیل گل گذاشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امروز ۲۸ اسد نود و ششمین ساگرد استرداد استقلال افغانستان است و ۹۶ سال قبل در زمان شاه امان خان، جمهوری اسلامی افغانستان استقلال خود را از انگلیس بدست آورد.

با این حال رئیس جمهورغنی قبل از ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم گرامیداشت از نود و ششمین سالگرد استرداد استقلال کشور که در برابر منار استقلال بر گزار گردید، اشتراک کرد.

رئیس جمهور غنی در این مراسم در حالیکه از جانب محمد معصوم ستانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی همراهی می شد و سربازان اردوی ملی در صفوف منظم به رسم احترام ایستاده بودند و سرود ملی توسط تیم باندو نواخته شد.

آقای غنی برای گرامیداشت و ارج گذاری به قهرمانان، شهدا و غازیان معرکه استقلال کشور، در پای منار استقلال اکلیل گل گذاشت.

در این مراسم محمد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، حامد کرزی رئیس جمهور اسبق کشور، انجنیر محمد خان معاون اول ریاست اجرائیه، احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب حضور داشتند.

همچنان در این مراسم سید یوسف حلیم رئیس دادگاه عالی “ستره محکمه”، عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، معاون مشرانو جرگه، شماری از اعضای کابینه، شورای ملی و مولوی قیام الدین کشاف رئیس شورای سرتاسری علمای افغانستان، فرماندهان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان، تعدادی از جنرالان و افسران قوای مسلح و شماری از سفرا و نمایندگان کشور های خارجی مقیم کابل، نیز اشتراک کرده بودند.

Author

About Author