رئیس جمهورغنی برای غمشریکی به هرات رفت

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهورکشور به منظور غم‌شریکی با خانواده های قربانیان حادثه تروریستی در مسجد جوادیه، عصر روز جمعه (۱۳ اسد) به ولایت هرات در غرب کشور سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هدف سفر آقای غنی در رأس یک هیات بلند پایۀ دولتی به هرات، غم‌شریکی با خانواده های قربانیان حادثه تروریستی مسجد جوادیه و بررسی اوضاع امنیتی این ولایت خوانده شده است .

رئیس جمهور غنی ابتدا با خانواده های شهدای رویداد تروریستی در مسجد جوادیه، دیدار کرد و مراتب تسلیت و همدردی خویش را با آنان ابراز نمود.

همچنان رئیس جمهور در جریان این سفر با خانوادۀ فاطمه قادریان یکتن از اعضای تیم ربات ساز کشور که پدرش را در حادثه تروریستی در مسجد جوادیه از دست داده است، به طور جداگانه دیدار و با وی و سایر اعضای خانواده اش، غمشریکی کرد.

رئیس جمهور کشور در این سفر، برعلاوۀ دیدار با والی ولایت هرات، به قول اردوی ۲۰۷ ظفر رفت و در آنجا طی یک جلسه ای امنیتی با اشتراک مقامات ملکی و نظامی آن ولایت، اوضاع امنیتی حوزۀ جنوب غرب بخصوص ولایت هرات را بررسی نمود.

به همین ترتیب رئیس جمهور غنی با جنرالان، سربازان و بریدملان قول اردوی ۲۰۷، دیدار کرده و خواست ها و پیشنهادت آنان را بخاطر بهبود وضعیت امنیتی ولایت هرات شنید.

گفتنی است در حمله تروریستی به مسجد جوادیه در ساحه بکرآباد شهر هرات دست کم ۳۰ تن جان باخت و بیش از ۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

این حمله تروریستی در شب چهارشنبه موقع نماز شام و دعای توسل صورت گرفت و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *