رئیس جمهورغنی از فرقه ۱۱۱ اردوی ملی در کابل دیدن کرد

محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان طی یک مراسم از فرقه ۱۱۱ اردوی ملی واقع پلچرخی کابل دیدن کرد و با منسوبین آن فرقه عید مبارکی نمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این مراسم “عبدالنصیر ضیایی” قوماندان فرقه ۱۱۱ اردوی ملی ضمن خوش آمدید به رئیس رئیس جمهوری گفت: این فرقه به‌شمول گارنیزیون کابل با تیم‌های امنیتی جهت تطبیق قانون و حفاظت از جان مردم کار می‌نماید.

ضیایی افزود که فرقه ۱۱۱ برعلاوه کابل، در کنر، بدخشان، بغلان و ولایات دیگر به‌خاطر دفاع از خاک و حفاظت مردم خود وظیفه انجام می‌دهد و هرکدام این منسوبین حفاظت از خاک را وظیفه خود می‌داند.

قوماندان ۱۱۱ تصریح کرد که به سلسله عملیات خالد دشمن در مناطق مختلف کشور در مقابل نیروهای امنیتی و دفاعی ما شکست خورده‌اند و ساحات زیادی از وجود دشمن پاکسازی شده‌است و ما حاضر هستیم که در گوشه گوشۀ وطن به‌منظور دفاع از نظام سیاسی انجام وظیفه نماییم.

همچنین “جنرال شریف یفتلی” لوی درستیز وزارت دفاع ملی می گوید عملیات خالد که در جریان سال جاری آغاز شده با موفقیت جریان دارد و تا اکنون در اثر آن مناطبق ستراتیژیک دشمن تحت تصرف نیروهای امنیتی و دفاعی در آمده است و تا حالا سه والی نام نهاد طالبان کشته شده‌اند و منابع بشری و زیربناهای لوژستیکی دشمن از بین ورفته‌است.

لوی درستیز به رئیس جمهور اطمینان داد که اردوی ملی افغانستان با عزم راسخ، از مردم و خاک خود دفاع می‌کنند و در درزاب ۳۵ تن که ۷۲ ساعت مقاومت نمودند و دشمن را شکست دادند، نمونۀ بارز این ادعاست.

با این حال “محمداشرف غنی” رئیس جمهورگفت: جای افتخار است که در روز های عید با قهرمانان خود هستم روز های عید در فضای امن سپری می شود و من می‌دانم که بخاطر امنیت، ثبات و حفاظت از افغانستان، شب‌ها را بی‌خواب سپری می‌نمایید، ملت مدیون این بی‌خوابی تان است، من شخصاً مدیون شما هستم تاریخ نام‌های تانرا به خط زرین خواهد نوشت.

رئیس جمهور بیان داشت که دشمنان مردم افغانستان دو هدف داشتند، ابتد اینکه شیرازۀ سیاسی و اجتماعی افغانستان را نابود سازند و دوم افغانستان را به دوجفرافیا تقسیم نمایند، این قربانی و مبارزه شما بود که اهداف و پلان‌های شوم دشمن را به خاک یکسان نمودید.

آقای غنی از خانوادۀ که فرزند شان نظر به عشق و علاقه به وطن و مردم، لباس نظامی پوشیده بود، تشکر کرد وی از مقاومت و مبارزه ۳۵ تن از نظامیان در درزاب قدردانی نمود و اطمینان داد که از آنان تقدیر می‌شود.

رئیس جمهورغنی خاطرنشان کرد که صد تن از بریدملان تحت آموزش می‌باشند که پس از ختم دورۀ آموزش به عنوان قوماندانان والسوالی‌ها مقرر خواهند شد.

وی اضافه کرد که پس از حوادث خونین کابل، با ۴۵۰۰ تن از شهروندان کشور دیدار کرده است، آنان با یک صدا از نیروهای امنیتی و دفاعی خود اعلام حمایت کردند که در صد سال گذشته اینچنین حمایت، بی‌نظیر بوده‌است.

وی همچنان گفت که اجماع حمایت از نیروهای امنیتی ودفاعی در سطح همه ولایات کشور گسترش خواهد یافت و همه والیان را هدایت داده است تا به زودی این روند را آغاز نمایند.

رئیس جمهور تصریح کرد که من خانواده و حزب سیاسی ندارم، شما هرکدام تان مانند اولاد من هستید که به این خاک خدمت می‌نمایید و هر افغان باید اولادش را همانند شما تربیه کند، شما برای حق و عدالت مبارزه میکنید، مبارزه شما مقدس است، زیرا از عقاید اسلامی افغانها و بیرق کشور تان دفاع میکنید.

او اظهارداشت که پلان امنیتی کابل ترتیب شده است و به زودی روند تطبیق آن آغاز می‌شود و این یک پلان اساسی برای امنیت خواهد بود که با تطبیق آن، توانایی نیروهای امنیتی ودفاعی ما نیز افزایش خواهد یافت.

آقای غنی گفت که صلاحیت استفاده از سلاح و قدرت را تنها نیروهای امنیتی و دفاعی دارند و به هیچ‌کس دیگر اجازه داده نمی‌شود که به نیروهای امنیتی و دفاعی ما توهین کند، هرکسی که اینجا زندگی می‌کند از برکت نیروهای امنیتی و دفاعی ماست، یونیفورم شما، یونیفورم مقدس می باشد.

رئیس جمهور خطاب به منسوبین دفاعی گفت: شما مسوولین جنگ و صلح هستید، کسی که جنگ می‌کند با او جنگ می‌کنید و کسی که صلح می‌کند با او صلح می‌کنید و ضمانت صلح را نیروهای امنیتی و دفاعی ما می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *